لاوروف برای نخستین بار از سال 2017 به واشنگتن می رود

به گزارش مجله بابلسر، دیپلمات های مطلع اعلام کردند، وزیر امور خارجه روسیه قرار است طی چند روز آینده برای نخستین بار از ملاقات جنجالی اش با رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید در سال 2017 میلادی، به واشنگتن سفر کند.

لاوروف برای نخستین بار از سال 2017 به واشنگتن می رود

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه قرار است در جریان این سفر با مایک پامپئو، همتای آمریکایی خود ملاقات کند.

هنوز تعیین نیست که لاوروف در جریان این سفر با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نیز ملاقات می نماید یا خیر. این در حالی است که کاخ سفید نیز هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

یکی از مقامات آمریکایی گفت: پامپئو و لاوروف در جریان این ملاقات درباره جنجالی ترین موضوعات میان این دو کشور از جمله اوکراین، سوریه، ونزوئلا و مسائل مربوط به کنترل تسلیحاتی گفت وگو خواهند کرد.

یک روز قبل از این نشست ولودیمیر ولنسکی، رییس جمهور اوکراین قرار است در پاریس با ولادیمیر پوتین همتای روس خود ملاقات کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز آدینه بدون ارائه جزییات بیان کرد که نشست لاوروف برای 10 دسامبر (19 آذرماه) هماهنگ شده است.

سفر قبلی لاوروف به واشنگتن در سال 2017 میلادی منجر به سیلی از نقدها شد، چرا که رسانه های دولتی روسیه تصاویری را از وی و دیگر مقامات آمریکایی که در حال خندیدن و دست دادن با یکدیگر بودند منتشر کردند، اما خبرنگاران آمریکایی از ورود به این نشست منع شده بودند. بعد از این جنجال مقامات آمریکایی افشا کردند که ترامپ در جریان این ملاقات اطلاعات بسیار محرمانه ای را در اختیار لاوروف قرار داده که به یک منبع اطلاعاتی مهم درباره داعش مربوط بوده است.

این نشست یک روز پس از آن برگزار شده بود که ترامپ، جیمز کومی، رییس اف بی آی را که رهبری تحقیقات درخصوص ارتباطات کمپین ترامپ با مقامات روس را برعهده داشت، اخراج کرد.

دیپلمات های مذکور که خواستند نامشان فاش نگردد گفتند احتمالا لاوروف به گفت وگوهایی که در ماه می در سوچی داشته ادامه خواهد داد. در آن موقع این دو دیپلمات در مورد مداخله انتخاباتی به اختلاف رسیده بودند.

با توجه به بی اعتمادی عمیق واشنگتن به مسکو و اختلافات درخصوص چگونگی رسیدگی به مسائل میان این دو کشور بعید به نظر می رسد که روابط میان دو کشور گرم تر گردد.،ایسنا

بیشتر بخوانید،لاوروف اطلاعات درباره اقدامات تحریک آمیز در ادلب را تایید کرد

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 211

به "لاوروف برای نخستین بار از سال 2017 به واشنگتن می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف برای نخستین بار از سال 2017 به واشنگتن می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید