فدراسیون فوتبال علیه ویلموتس سند رو کرد

به گزارش مجله بابلسر، روزنامه خبرنگاران نوشت: فدراسیون فوتبال ایران با همکاری وزارت ورزش و همین طور معاونت حقوقی ریاست جمهوری در کوشش است تا به هر شکل ممکن رای صادره در پرونده ویلموتس را بشکند.

فدراسیون فوتبال علیه ویلموتس سند رو کرد

این فدراسیون در رای اولیه که از سوی فیفا صادر شد، محکوم به پرداخت 6 میلیون و 137 هزار یورو شده است. ایران بلافاصله بعد از دریافت گراندز رای به دادگاه عالی ورزش cas نامه زد تا پفراینده به آنجا برود و آنالیز نهایی صورت بگیرد.

فدراسیون فوتبال معتقد است با توجه به قرارداد امضا شده تنها باید سه ماه از دستمزد ویلموتس را به عنوان غرامت پرداخت کند اما فیفا به این سه ماه بسنده ننموده و در رای نهایی، به محکومیت سنگین ایران پرداخت. استناد آنها به یک بند از قرارداد بود؛ این که طرفین برای فسخ سه ماه دستمزد بگیرند یا با رقمی تعیین به همکاری سرانجام دهند. نکته اینجاست هیچ شرحی درباره رقم تعیین داده نشده است. فیفا هم طبق همین بند و با توجه به عدم پرداخت به موقع دستمزد ویلموتس به ضرر ایران رای داد.

بعد از دریافت گراندز رای، فدراسیون آن را سریعا در اختیار وزارت ورزش و معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری قرار داد. لایحه دفاعی ایران در دادگاه عالی ورزش، با مشورت این معاونت تهیه، تنظیم و ارسال شد. فغان پور مسؤول امور حقوقی و قراردادهای فدراسیون در این باره می گوید: امیدواریم تا رای شکسته گردد. دفاعیه خوبی اجرا شده است.

او اطلاعاتی در این باره فاش نکرد ولی کنکاش خبرنگار جام جم نشان داد ایران توانسته برای دفاع از خود به مدارک قابل توجهی دست پیدا کند. فیفا در گراندز رای به نکته ای مهم و کلیدی اشاره نموده است. در آنجا تاکید شده ویلموتس به خاطر قطع همکاری با ایران دچار ضرر شده و بعد از جدایی به هیچ تیم یا باشگاهی نتوانسته ملحق گردد. فدراسیون فوتبال از همین ادعای ویلموتس و همین طور فیفا استفاده کرد و مدارک قابل توجهی به دست آورد.

در دفاعیه جدید ایران دو دعوتنامه ویلموتس از فدراسیون های دیگر به عنوان سند ارائه شده و ایران تاکید نموده این مربی پیشنهاد داشته و خود به آنها پاسخ منفی داده تا بتواند از فدراسیون فوتبال پول بگیرد. این که دادگاه عالی ورزش مدرک را بپذیرد و از آن به نفع ایران استفاده کند سوالی است که کسی به آن نمی تواند پاسخی بدهد و باید دید در فرایند دادرسی پفراینده چه پیش می آید. فدراسیون اما امیدوار است از این طریق بتواند در نهایت به رای مورد نظر خود که همان پرداخت سه ماه غرامت است برسد.

درباره زمان اعلام رای نهایی هم هنوز کسی پاسخ دقیقی ندارد. پیش بینی مسؤولان فدراسیون فوتبال آن است که رای طی پنج ماه آینده صادر گردد. فغان پور در این باره می گوید: دفاعیه ایران در پفراینده کامل بوده. تیم حقوقی نهاد ریاست جمهوری هم یاری زیادی نموده و امیدواریم رای شکسته گردد.

البته معمولا آرای فیفا در cas شکسته نمی گردد. اخیرا محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفته بود پیش بینی اش این است در نهایت رقمی از 6 میلیون و 137هزار یورو کاسته گردد. در صورتی که ایران بازنده پفراینده باشد، بحران بزرگی به وجود می آید چراکه امکان انتقال پول به حساب ویلموتس وجود ندارد. فیفا هم اخیرا در پاسخ به نامه های مکرر ایران برای پرداخت پول هایش اعلام نموده به دلیل تحریم های بانکی چنین موضوعی میسر نمی گردد. این یعنی فدراسیون فوتبال اگر محکوم گردد باید هر طور شده پول را در ایران جور کند و تازه به مرحله سخت تر یعنی انتقال آن برسد. همه امیدوارند رای در نهایت به نفع فدراسیون فوتبال تمام گردد نه مارک ویلموتس چراکه در این صورت فوتبال ایران با بحرانی ترین شرایط تاریخ خود روبه رو می گردد.

نامه ای که فیفا زد و ایرانی ها را ناامید کرد

صفی ا... فغان پور مسؤول امور حقوقی و قراردادهای فدراسیون فوتبال درباره پول های ایران در فیفا می گوید: این رقم معادل 7 میلیون یورو است. منتها به پول دسترسی نداریم. دبیر کل فیفا برای ما نامه نوشت که با توجه به تحریم های مختلف بین المللی علیه ایران، تمامی شرکای بانکی، هرگونه پرداخت ها به ایران را متوقف نموده اند. این اتفاق درست زمانی رخ داد که باید مطالبات ویلموتس را پرداخت می کردیم. ما بیش از 10 نامه نوشتیم که مطالبات مان را دریافت کنیم.

او گفت هنوز پیروز نشده اند پول اسکوچیچ را به وسیله منابع اقتصادی فدراسیون در فیفا پرداخت نمایند. فغان پور همچنین درباره چکی که فدراسیون بابت دو میلیون یورو قرض از شستا به آنها داده، شرح جالبی می دهد: شستا روی چک بدون امضای رئیس فدراسیون اقدام نموده است. منتها ما همچنان روی تعهدات خود پایبند هستیم.

سعید اکبری / گروه ورزش روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1249

به "فدراسیون فوتبال علیه ویلموتس سند رو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون فوتبال علیه ویلموتس سند رو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید