عملیات اجرایی طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین سرعت می گیرد

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران، مصطفی سالاری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست خود با رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گفت: در این نشست سه طرح محوری در استان بوشهر مورد توافق نهاده شد.

عملیات اجرایی طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین سرعت می گیرد

وی اضافه نمود: در این نشست، تسریع در عملیات اجرایی طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین، در قالب تفاهم نامه ای که بین طرفین توافق و تبادل شد، توافق شد و مقرر شد در عملیات اجرایی طرح به نحوی تسریع گردد که اسکله مذکور تا انتها شهریور 1396 تکمیل و به بهره برداری برسد.

استاندار بوشهر اضافه نمود: به موجب همین تفاهمنامه توافق شد که تمام نیروی انسانی طرح مذکور و نیز بهره برداری از اسکله نگین، صرفا از متقاضیان کار استانی تامین گردد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد مطالعات و تهیه طرح جامع توسعه محدوده پیرامون بوشهر مشتمل بر جزایر عباسک، صدف، نگین و صدرا، دهکده گردشگری ساحلی و خورهای پیرامون و اراضی ساحلی اطراف بوشهر منتهی به چغادک، احمدی، تا سه راه گزبلند به وسعت 54 هزار هکتار، با انتخاب و به کارگیری کنسرسیومی مرکب از شرکت های مشاور برجسته داخلی و خارجی ظرف دو ماه آینده شروع گردد.

سالاری با اشاره به هزینه های طرح اظهار داشت: بر اساس توافق اجرا شده بنیاد مستضعفان، پرداخت کل هزینه مطالعات مذکور را عهده دار شد.

وی گفت: در همین نشست، در قالب تفاهم نامه جداگانه ای که بین بنیاد علوی (وابسته به بنیاد مستضعفان)، بانک سینا و استانداری بوشهر، توافق و سپس تبادل شد، مقرر شد 200 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد و بهره پایین و برای اشتغال زایی، به واحدها و متقاضیانی که استانداری به بانک سینا معرفی می نماید، پرداخت گردد.

استاندار بوشهر ادامه داد: بخشی از کارمزد و بهره بانکی تسهیلات مذکور، به موجب آن تفاهمنامه توسط بنیاد علوی پرداخت می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 454

به "عملیات اجرایی طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین سرعت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات اجرایی طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین سرعت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید