عربستان: مسلمانان سراسر جهان می توانند مناسک حج عمره را ادا کنند

به گزارش مجله بابلسر، وزارت حج و عمره عربستان سعودی از آغاز مرحله سوم ازسرگیری تدریجی انجام مناسک حج عمره و فراهم شدن امکان سفر عمره گزاران خارجی از کشورهای مختلف جهان به مکه مکرمه و مدینه منوره خبر داد.

عربستان: مسلمانان سراسر جهان می توانند مناسک حج عمره را ادا کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان واس، همزمان با آغاز مرحله سوم ازسرگیری تدریجی انجام مناسک حج عمره، وزارت حج عربستان سعودی پنجشنبه شب بیان نمود که عمره گزاران خارجی از سراسر کشورهای مختلف جهان می توانند مناسک حج عمره را ادا می کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طبق اعلام قبلی وزارت حج و عمره عربستان، قرار است مرحله سوم ازسرگیری تدریجی انجام مناسک حج عمره از اول ماه نوامبر (11 آبان ماه) و با ظرفیت صد در صدی سفر عمره گزاران خارجی به مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) آغاز شود.

اداره کل روابط عمومی امارت منطقه مکه مکرمه در حساب توئیتری خود نوشت که مرحله سوم با پذیرش روزانه 20 هزار حجاج داخلی و خارجی، 60 هزار نمازگزار و 19.500 زائر برگزار خواهد شد.

امارت منطقه مکه مکرمه تاکید کرد که بر اساس شرایط وزارت بهداشت سعودی شیوه نامه بهداشتی در نظر گرفته شده برای عمره گزاران شامل افراد بین 18 تا 50 ساله است.

اعمال محدودیت شدید ورودی و خروجی عربستان به دنبال شیوع ویروس کرونا، مسئولان سعودی را بر آن داشت تا اماکن زیارتی و مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره را از ماه مارس به روی حجاج و زائران ببندند و حج عمره را به طور بسیار محدود تنها برای افراد مقیم عربستان برگزار کنند.

رفته رفته با بهتر شدن شرایط بحرانی کرونا در عربستان، وزارت حج و عمره عربستان تصمیم گرفت تا انجام مناسک حج را به صورت تدریجی و طی چهار مرحله از سر بگیرد که در مرحله نخست 30 درصد ظرفیت مسجد الحرام و مسجدالنبی (ص) به زائران اختصاص یافت و در مرحله دوم که در تاریح 18 اکتبر (27 مهر) برگزار شده بود، این ظرفیت به 75 درصد رسید.

این ظرفیت در مرحله سوم هم که از اول نوامبر آغاز می شود، به صد در صد افزایش می یابد و مرحله چهارم نیز با اعلام پایان همه گیری ویروس کرونا یا نابودی کامل آن، آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 924

به "عربستان: مسلمانان سراسر جهان می توانند مناسک حج عمره را ادا کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان: مسلمانان سراسر جهان می توانند مناسک حج عمره را ادا کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید