شب درخشان آزمون در لیگ روسیه؛ قهرمانی با طعم هت تریک

به گزارش مجله بابلسر، خبرگزاری خبرنگاران- سردار آزمون و هم تیمی هایش برای سومین فصل پیاپی قهرمان لیگ روسیه لقب گرفتند.

شب درخشان آزمون در لیگ روسیه؛ قهرمانی با طعم هت تریک

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، زنیت با غلبه بر لوکوموتیو مسکو در هفته بیست و هشتم لیگ برتر روسیه، به فاصله دو بازی تا خاتمه فصل از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد تا جام قهرمانی در سن پترزبورگ ماندنی گردد. شاگردان سرگی سماک با برد 6-1 خود در بازی امروز 61 امتیازی شدند و بالاتر از لوکوموتیو مسکو که با 52 امتیاز آن ها را تعقیب می کرد، قهرمان فصل 21-2020 لیگ برتر روسیه نام گرفتند. هت تریک سردار آزمون در این مسابقه او را با 19 گل در صدر جدول گلزنان لیگ روسیه نگه داشت. لازم به ذکر است که این هشتمین قهرمانی زنیت در بالاترین سطح فوتبال روسیه محسوب می گردد.

دو تیم زنیت و لوکوموتیو مسکو در هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ روسیه به مصاف هم رفتند که این بازی با رجحان 4 بر 0 زنیت تا دقیقه 50 در جریان است. سردار آزمون 3 گل به ثمر رسانده است و شب درخشانی را رقم زده است. زنیت صدرنشین است و لوکوموتیو مسکو در رده دوم جدول جای دارد.

ستاره ایرانی زنیت سنت پترزبورگ تیمش را به قهرمانی در لیگ برتر روسیه رساند و خودش را در یک قدمی آقای گلی قرار داد. در مهم ترین بازی و ملاقات ماقبل خاتمهی هفته بیست و هشتم فصل 21-2020 لیگ برتر روسیه، تیم فوتبال زنیت سنت پترزبورگ که مثل همواره سردار آزمون را در خط حمله داشت، از ساعت 20:30 امشب در ورزشگاه گازپروم آرنا به مصاف تیم رده دومی لوکوموتیو مسکو رفت. یاران آزمون که تا پیش از مسابقات این هفته با 58 امتیاز صدرنشین بوده و فاصله 6 امتیازی با لوکومتیو مسکو داشتند، برای کسب پیروزی در ملاقات حساس امشب پای به میدان گذاشتند تا به سه امتیاز برسند و قهرمانی شان را در فصل جاری لیگ برتر روسیه قطعی نمایند.

آرتم زیوبا، مهاجم بلندقامت زنیت سنت پترزبورگ در دقیقه 19 دروازه لوکوموتیو مسکو را باز کرد و علاوه بر اینکه تیمش را در ملاقات خانگی مقابل لوکوموتیو مسکو پیش انداخت، 15 گله شد و با تفاضل یک گل کمتر نسبت به سردار آزمون، در صندلی دوم جدول رجحانن گلزنان نهاده شد. اما سردار آزمون نیز پس از اینکه در دو هفته متوالی 3 گل به ثمر رساند و در ملاقات اخیرشان بخاطر محرومیت حضور نداشت، با انگیزه بالایی مقابل لوکوموتیو مسکو ظاهر شده بود تا بتواند تیمش را به قهرمانی نزدیک کند و از سوی دیگر فاصله گل های خود با زیوبا را در صدر جدول گلزنان لیگ برتر روسیه افزایش دهد.

زنیت سنت پترزبورگ در دقیقه 39 صاحب یک ضربه کرنر در جناح راست زمین شد که بازیکنان این تیم کرنر را کوتاه کار کردند و در ادامه ارسال یاروسلاو راکیتسکی به مقابل تیرک دوم دروازه لوکوموتیو مسکو را سردار آزمون با پرش فوق العاده و ضربه سر تماشایی تبدیل به گل کرد تا فریاد شادی در ورزشگاه گازپروم بلند گردد. با وجود زدن دو گل، انگیزه بازیکنان زنیت برای زدن گل های بیشتر، یکسره کردن کار لوکوموتیو مسکو و قطعی کردن قهرمانی در فاصله دو هفته به خاتمه فصل ادامه داشت که حملات یاران آزمون منجر به اعلام پنالتی در دقیقه نخست وقت های اضافه نیمه اول شد.

پاس در عرض زمینی سباستین دریوسی به محوطه 6 قدم لوکوموتیو مسکو را پابلو، مدافع این تیم قصد داشت قبل از رسیدن توپ به آرتم زیوبا دفع کند که به اشتباه پای مهاجم زنیت را هم زد تا یک پنالتی به سود این تیم اعلام گردد. سردار آزمون برخلاف همواره که پنالتی زن دوم تیمش بود و با توجه به اینکه زیوبا نیز کمی احساس مصدومیت داشت، این بار پشت ضربه پنالتی ایستاد و شوت خود را برخلاف جهت دروازه بان لوکوموتیو که به سمت چپ شیرجه رفته بود، زد تا گل سوم تیمش را به ثمر رساند و آتش بازی شدید با نمایش دودهای آبی رنگ در ورزشگاه گازپروم به راه بیندازد.

عطش ستاره ایرانی زنیت برای گلزنی پس از دبل مقابل لوکوموتیو مسکو همچنان ادامه داشت و تنها 17 ثانیه پس از آغاز نیمه دوم، ارسال پای چپ مالکوم از سمت راست زمین به بعد از تیرک دوم را سردار آزمون با ضربه بغل پای راست تبدیل به گل کرد و تیمش را با نتیجه 4 بر صفر پیش انداخت.

نمایش عجیب و سراسر هجومی زنیت در دقیقه 51 نیز همراه با گل بود؛ این بار ارسال مالکوم از پشت محوطه جریمه را بازیکنان لوکوموتیو برگشت دادند که در ادامه ضربه چیپ سردار آزمون پس از دفع ناقص گلر لوکوموتیو مسکو به تیرک افقی دروازه این تیم اصابت کرد تا در ریباند، آرتم زیوبا با شوت زمینی گل پنجم را به ثمر رساند.

لوکوموتیو مسکو در دقیقه 56 یکی از پنج گل خورده را جبران کرد، اما امیدهای اندک حریف زنیت خیلی ادامه نداشت و در دقیقه 67 مالکوم روی پاس آرتم زیوبا گل ششم را برای یاران سردار زد تا رجحان قاطع این تیم ادامه داشته باشد. سردار آزمون که با نمایش استثنایی و هت تریک مقابل لوکوموتیو مسکو 19 گله شده و اختلاف خود با آرتم زیوبا که با دبل در این ملاقات به 16 گل رسیده بود، افزایش داد، در دقیقه 70 از زمین بیرون رفت. تعویض ستاره ایرانی زنیت در حالی صورت گرفت که او تشنه زدن گل های بیشتر و افزایش اختلاف گل های خود در صدر جدول گلزنان بود، اما سرمربی زنیت سنت پترزبورگ تصمیم گرفت او را از ترکیب خارج کند که این اتفاق فرصت بهتری برای افزایش گل های زیوبا، هم تیمی اش بود.

آرتم زیوبا در 20 دقیقه خاتمهی سردار آزمون را در کنارش نمی دید و بهترین فرصت را داشت تا فاصله سه گله در جدول گلزنان با ستاره ایرانی را جبران کند، اما در باز کردن دروازه لوکوموتیو ناکام ماند تا این اختلاف گل در فاصله دو هفته به خاتمه فصل پابرجا بماند و سردار در یک قدمی آقای گلی باشد. این بازی جذاب در نهایت با رجحان 6 بر یک زنیت سنت پترزبورگ به خاتمه رسید و با توجه به اینکه اختلاف امتیازی دو تیم در خاتمه این ملاقات به 9 امتیاز رسید و تنها دو هفته از فصل 21-2020 لیگ برتر روسیه باقی مانده، قهرمانی یاران آزمون همین امشب قطعی شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1463

به "شب درخشان آزمون در لیگ روسیه؛ قهرمانی با طعم هت تریک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب درخشان آزمون در لیگ روسیه؛ قهرمانی با طعم هت تریک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید