ساخت یک ربات زنده با استفاده از سلول های قورباغه

به گزارش مجله بابلسر، محققان دانشگاه های ورمونت و تافت از سلول قورباغه موجودات جدیدی ساخته اند که می توان رفتارهای آنها را برنامه ریزی کرد.

ساخت یک ربات زنده با استفاده از سلول های قورباغه

جهت دریافت خدمات طراحی پلان ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، این ربات های زنده در حقیقت از سلول های پوست و قلب نطفه قورباغه ساخته شده اند. ابررایانه های اشکالی ثابت را برای سرهم بندی این سلول ها طراحی کردند و در ظرف آزمایشگاهی رها کردند.

سلول های پوست شکل های این موجودات کوچک را می سازند که شبیه یک حباب با 4 پا است. از سوی دیگر سلول های قلب، آنها را به سمت یکدیگر کشاندند.

جاشوا بونگارد یکی از مولفان ارشد این پروژه می گوید: آنها ماشین های زنده و نوینی هستند که نه ربات های معمول به حساب می آیند و نه یک گونه حیوان. این یک دسته جدید از موجودات زنده قابل برنامه ریزی است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

طول هرکدام از این ربات ها یک میلیمتر است و محققان آنها را xenobot نامیده اند. آزمایش ها نشان داده این ارگانیسم ها می توانند در محیط اطراف خود به مدت چند روز یا یک هفته شنا نمایند و برای این منظور از انرژی نطفه ای ذخیره شده استفاده می نمایند. ربات های مذکور به طور گروهی و به شکل دایره وار شنا می نمایند.

محققان ادعا می نمایند با یاری این روش می توان ماشین های زنده و قابل برنامه ریزی ساخت. می توان ربات های مذکور را طوری ساخت که فعالیت های مختلف مانند پاکسازی محیط زیست یا حتی فعالیت در بدن انسان انجام دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 296

به "ساخت یک ربات زنده با استفاده از سلول های قورباغه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت یک ربات زنده با استفاده از سلول های قورباغه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید