روسیه خواهان لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه شد

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران به نقل از مسکو تایمز، وزارت خارجه روسیه اعمال تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه را ناعادلانه و غیرمشروع بیان کرد.

روسیه خواهان لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه شد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وزارت خارجه روسیه در این ارتباط با صدور بیانیه ای خواهان برداشته شدن و لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه شده است.

روسیه همچنین از اتحادیه اروپا خواسته است تا با برداشته شدن تحریم های یکجانبه، ضمن همبستگی با مردم سوریه در کنار آن ها در مقابله و مبارزه با خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار گیرد.

به گفته وزارت خارجه روسیه، تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه غیر قانونی و خارج از قطعنامه های شورای امنیت انجام شده است.

در این بیانیه علاوه بر این گفته شده که تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه منجر به تحت تأثیر قرار دریافت یاری های بشردوستانه به سوریه شده و این موضوع بر توانایی های این کشور برای مقابله با ویروس کرونا تأثیر منفی گذاشته است.

پیش از این نیز، یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه اعلام نموده بود که اظهارات بعضی مقامات اتحادیه اروپا در خصوص دعوت به کاهش تحریم ها علیه سوریه در جریان شیوع کرونا در حد حرف باقی مانده و به سطح اقدام واقعی برای لغو این تحریم ها نرسیده است.

تحریم های اتحادیه اروپا علیه دولت سوریه، تحریم نفت، اعمال محدودیت علیه سرمایه گذاری های خاص و توقیف اموال و دارایی های بانک مرکزی سوریه در کشورهای اروپایی و محدودیت صادرات تجهیزات و فناوری های خاص به سوریه است که به بهانه های سیاسی علیه دولت دمشق طی چند سال گذشته تحمیل شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 646

به "روسیه خواهان لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خواهان لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید