رقابت های انتخابی تیم ملی زورخانه ای برگزار می گردد

به گزارش مجله بابلسر، سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: رقابت های انتخابی تیم ملی در رده سنی بزرگسالان (بالای 18 سال) برگزار خواهد شد.

رقابت های انتخابی تیم ملی زورخانه ای برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، مهرعلی باران چشمه گفت: این رویداد ملی و جذاب و دینی از ورزش کهن و اصیل ایرانی، برابر دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت ورزش و جوانان دهه اول خرداد ماه 1400 در تهران به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و جهت آمادگی و حضور در رویدادهای بین المللی امسال میان ورزشکاران متولدین اول فروردین ماه 1382 لغایت 29 اسفندماه 1365 برگزار می گردد.

سرپرست فدراسیون پهلوانی اضافه کرد: فدراسیون آخرین مسابقه را اسفند ماه سال 1397 به میزبانی استان فارس برای رده سنی بزرگسالان برگزار کرد. بر اساس مجموع امتیازات تیمی زورخانه ای، مهارت های فردی و کشتی پهلوانی که استان ها کسب نموده اند، برای مقام اول تا سوم یعنی استان های اصفهان، فارس، یزد هر کدام 5 سهمیه ورزشکار، مقام چهارم تا ششم یعنی استان های کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری هر کدام 4 سهمیه ورزشکار، مقام هفتم تا نهم یعنی استان های مرکزی، سمنان و همدان هر کدام 3 ورزشکار و سایر استان ها هر کدام 2 سهمیه ورزشکار در نظر گرفته شده است.

باران چشمه اعلام کرد: تمام شرکت نمایندگان باید الزاماً در مرحله اول در مسابقه میانداری انفرادی که بدون مهارت های فردی و پای آخر برگزار می گردد در یک زمان 12 دقیقه ای به رقابت بپردازند و فقط 30 نفر از ورزشکارانی که بیشترین امتیاز را در رقابت میانداری انفرادی کسب نمایند مجوز حضور در مسابقات مهارت های فردی و کشتی پهلوانی را خواهند داشت که هر کدام از این 30 نفر می توانند در 2 رشته مهارت های فردی و یک وزن کشتی پهلوانی شرکت نمایند.

سرپرست فدراسیون زورخانه ای گفت: شرکت نمایندگان در این مسابقات باید در رشته چرخ تیز؛ زمان مصوب 50 ثانیه بدون شیرین کاری، در رشته چرخ چمنی؛ زمان مصوب 150 ثانیه بدون شیرین کاری، در رشته 2و3و4 میل بازی: (رشته 2 میل بازی: وزن 2 کیلوگرم - مدت زمان 2 دقیقه) (رشته 3و4 میل بازی: وزن 5، 1 کیلوگرم مدت زمان 2 دقیقه)، در رشته کباده؛ وزن کباده 16 کیلوگرم - زمان 2 دقیقه 100 جفت با شیرین کاری، در رشته سنگ؛ وزن سنگ 60 کیلوگرم - 12 جفت پرس بعد از 2 دقیقه زمان غلطان در پرس. (2 جفت اول ساده و 10 جفت بعد می تواند شیرینکاری انجام دهد)، در رشته میل گیری سنگین: وزن هر میل 20 کیلوگرم - (15 جفت آرام و 2 دقیقه شلاقی انجام خواهد شد) با یکدیگر به رقابت بپردازند و در رشته کشتی پهلوانی که مسابقات در اوزان (50 تا 60 - 60 تا 70 و 70 تا 80 کیلوگرم) برگزار خواهد شد، به جدال یکدیگر بروند. شرکت نمایندگان در رشته کشتی پهلوانی حتماً باید دوبند آبی و قرمز، و شلوار مخصوص کشتی پهلوانی را همراه داشته باشند.

باران چشمه در رابطه با رقابت های هنر مرشدی در این رویداد عنوان نمود: در مسابقات هنر مرشدی هر استان که در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کند، می تواند همراه خود یک نفر مرشد را جهت شرکت در مسابقات مرشدی اعزام کند. مسابقات مرشدی براساس آئین نامه مصوب فدراسیون برگزار خواهد شد و مرشد همراه ورزشکار خود که در میانداری انفرادی حاضر می شود، 12 دقیقه فرصت دارد هنر مرشدی خود را به نمایش بگذارد. در ضرب، آواز و ادبیات طبق آئین نامه مسابقات داوری خواهد شد و فقط مرشدانی که در مسابقات حضور یابند می توانند همراه تیم منتخب اعزام شوند.

سرپرست فدراسیون پهلوانی اعلام کرد: هر استان در رشته میل گیری سنگین خارج از سهمیه فوق، فیلم میل گیری سنگین یک ورزشکار منتخب استان خود را به فدراسیون ارسال تا براساس رای داوران و 6 میل گیر سنگین جهت حضور در مسابقه انتخابی تیم ملی دعوت شوند.

باران چشمه گفت: هر استان می بایست اسامی منتخبین را حداکثر تا خاتمه وقت اداری روز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه 1400 به وسیله سیستم اتوماسیون اداری (چارگون) به این فدراسیون ارسال کند.

وی اضافه کرد: ثبت نام در این مسابقات در سامانه جامع بانک اطلاعات ورزشکاران فدراسیون به نشانی الکترونیکی: www.pahlevani­-fed.ir باکد شناسه: (2021523760212271174974) تا خاتمه روز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه امسال امکان پذیر خواهد بود و در غیر اینصورت از پذیرش و حضور در مسابقات جلوگیری خواهد شد. زمان ثبت نام به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

باران چشمه گفت: فیلم یک نفر میل گیر سنگین نیز حداکثر تا خاتمه روز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه سالجاری با معرفی نامه کتبی از هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان مربوطه به نشانی: تهران - میدان شهدای هفتم تیر - خیابان شهید مفتح جنوبی - مجموعه ورزشی شهید شیروردی - کدپستی: 1573613191 ارسال گردد. نوع فیلمبرداری باید کاملاً واضح و شفاف، از روبه رو بدون قطعی فیلم و در حضور رییس یا سرپرست هیئت یا نماینده هیئت استان، وزن میل ها مورد آنالیز قرار گیرد.

وی توضیح داد: به ارسال اسامی و همچین فیلم های بعد از موعد مقرر ترتیب اثر داده نخواهد شد و پذیرش افراد براساس دستورالعمل های وزارت ورزش و جوانان بوده و ورزشکار باید حتماً بومی و ساکن استان مربوط باشد. ارائه پاسپورت با مدت زمان حداقل 6 ماه اعتبار قانونی و یا مشخص تکلیف شرایط نظام وظیفه الزامی است.

باران چشمه یادآور شد: ارائه تست کرونا ورزشکاران برای تمامی شرکت نمایندگان الزامی خواهد بود و تیم های شرکت نماینده می توانند یک نفر را به عنوان مربی یا سرپرست معرفی نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1429

به "رقابت های انتخابی تیم ملی زورخانه ای برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت های انتخابی تیم ملی زورخانه ای برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید