خبرنگاران 47 هزار جعبه تخم نوغان برای نوغانداران کشور تامین شد

به گزارش مجله بابلسر، رشت - خبرنگاران- رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: امسال 47 هزار جعبه تخم نوغان برای نوغانداران سراسر کشور تامین شده است.

خبرنگاران 47 هزار جعبه تخم نوغان برای نوغانداران کشور تامین شد

عدیل سروی روز یکشنبه در حاشیه آغاز توزیع تخم نوغان در مرکز توسعه نوغانداری کشور در رشت در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران گفت: کار نوغانداری در تمامی استان های کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه در 14 استان کشور شامل مناطق گرجهتی توزیع نوغان انجام شد، اضافه کرد: اکنون توزیع تخم نوغان در مراکز استان های معتدل در حال انجام است.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور خاطر نشان کرد: سال گذشته به فضل خداوند، تلاش نوغانداری کشور و حمایت دولت در نوغانداری به لحاظ تولید و بازار فروش شرایط خوبی داشتیم که این مهم رضایتمندی خوبی در کشاورزان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و 385 تن تولید پیله ابریشم در کشور داشتیم، اضافه کرد: هم اکنون، 25 هزار خانوار در سراسر کشور کار پرورش کرم ابریشم را انجام می دهند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت های دولت به خانوارهای نوغاندار، گفت: برای حمایت از نوغانداران ، تامین تخم نوغان به صورت یارانه ای و به قیمت سال های گذشته هفت هزار و 500 تومان به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه حدود 187 هزار اصله نهال توت به صورت رایگان در بین نوغانداران 19 استان کشور توزیع شد ، خاطر نشان کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم نیز امسال افزایش خوبی داشته و با 56 درصد افزایش 33 هزار و 500 تومان معین شده است.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور بیان داشت: فرایند نشان می دهد که شاهد بازار خوب در پیله ابریشم باشیم و امیدواریم با تلاش نوغانداران بتوانیم در جهت خوداتکایی صنعت فرش ، منسوجات ابریشمی و تولید داخل قدم برداریم.

توزیع تخم نوغان امروز یکشنبه در مراکز توسعه نوغانداری در لنگرود، شلمان، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، کسماء و طاهرگوراب صومعه سرا ، فومن و شفا و پایگاه های مراکز جهادکشاورزی شهرستان های تالش، آستارا، ماسال، رودسر، بندرانزلی، املش، سیاهکل و رودبار آغاز شد.

9 هزار و 94 خانوار در استان گیلان به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 599

به "خبرنگاران 47 هزار جعبه تخم نوغان برای نوغانداران کشور تامین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 47 هزار جعبه تخم نوغان برای نوغانداران کشور تامین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید