خبرنگاران 10 هزار تن گندم باکیفیت وارد استان مرکزی شد

به گزارش مجله بابلسر، اراک - خبرنگاران - سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: 10 هزار تن گندم باکیفیت برای بهبودبخشی آرد نانوایی ها وارد این استان شد و 20 هزار تن دیگر نیز به تدریج در روزهای آینده ارسال می شود.

خبرنگاران 10 هزار تن گندم باکیفیت وارد استان مرکزی شد

غلامرضا ملکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کیفیت نان به عنوان غذای پایه خانوار از اهمیت زیادی برخوردار است و محموله های گندم وارد شده از استان خوزستان پس از مخلوط شدن با گندم موجود در سیلوها به بهبود کیفیت نان کمک زیادی می کند.

وی گفت: ذخیره گندم در سیلوهای شرکت غله و خدمات بازرگانی این استان مناسب است و پشتوانه لازم در سیلوها تا فصل برداشت گندم وجود دارد.

ملکی افزود: محموله های گندم باکیفیت که با استفاده از توان حمل و نقل ریلی و جاده ای در حال انتقال از خوزستان به استان مرکزی است تاثیر به سزایی در بهبود آرد مصرفی نانوایی ها دارد و رضایتمندی مردم از نان را بالا می برد.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 597

به "خبرنگاران 10 هزار تن گندم باکیفیت وارد استان مرکزی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 10 هزار تن گندم باکیفیت وارد استان مرکزی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید