خبرنگاران وزارت دادگستری آمریکا قاتل جورج فلوید را آزاد کرد

به گزارش مجله بابلسر، تهران- خبرنگاران- افسر پلیس آمریکایی که با قراردادن زانوی خود بر گردن جورج فلوید شهروند سیاهپوست باعث مرگ او شد، با قید وثیقه یک میلیون دلاری آزاد شد.

خبرنگاران وزارت دادگستری آمریکا قاتل جورج فلوید را آزاد کرد

تارنمای خبری هیل چهارشنبه شب گزارش داد که درک شاوین افسر پیشین پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا که به با چندین اتهام از جمله قتل درجه دو روبرو است، با قید وثیقه یک میلیون دلاری آزاد شده است.

مرگ جورج فلوید که این افسر پلیس با نگه داشتن زانوی خود بر گردن او به مدت بیش از 8 دقیقه باعث آن شد، اعتراض های بسیار گسترده ای را در سراسر آمریکا شروع کرد که در مواردی نیز با خشونت و اعلام منع آمدوشد همراه بود.

در این اعتراضات که بیشتر شهرها و ایالت های آمریکا را فرا گرفت و در مواردی نیز همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد، مردم این کشور اعتراض خود را به خشونت پلیس و نژادپرستی نهادینه شده اعلام کردند.

اعتراض هایی که در آمریکا شروع شد به بسیاری از کشورهای دنیا شامل آلمان، فرانسه، بلژیک، هلند و پرتغال نیز کشیده شد و مردم این کشورها نیز مخالفت خود را با نژادپرستی و خشونت پلیس اعلام کردند.

افسر پلیس پس از بازداشت فلوید، زانویش را روی گردن وی گذشت و با وجود مشاهده مشکل فلوید برای نفس کشیدن، زانویش را بر گردن او فشار داد.

فلوید براثر شدت فشارهای وارده در بیمارستانی در آمریکا جان سپرد و در پی مرگ وی، موجی از اعتراض های گسترده این کشور را فرا گرفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 901

به "خبرنگاران وزارت دادگستری آمریکا قاتل جورج فلوید را آزاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزارت دادگستری آمریکا قاتل جورج فلوید را آزاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید