خبرنگاران ورود نقش اول به صحنه انتخابات

به گزارش مجله بابلسر، خرم آباد - خبرنگاران - دوم اسفندماه در تقویم سال 98 روزی خاص و سرنوشت ساز است ، زنگ شروع رای گیری در سراسر ایران تا ساعتی دیگر به صدا درآمده و مردم به عنوان نقش اول وارد صحنه شده و حماسه دیگری را خلق می کنند.

خبرنگاران ورود نقش اول به صحنه انتخابات

ثبت نام در انتخابات، بررسی هیات های اجرایی، 2 مرحله بررسی شورای نگهبان برای تایید صلاحیت کاندیداها و انجام تبلیغات به عنوان خوان های پنجگانه انتخابات پشت سرگذاشته شده و اکنون مردم به عنوان نقش اول خوان ششم انتخابات را رقم خواهند زد.

امروز دوم اسفند ماه رای گیری آغاز شده و مردم به عنوان نقش اول این مرحله وارد صحنه می شوند تا دگر باره ثابت کنند اهمیت این جایگاه را به خوبی درک کرده، با مشارکت خود انتهای شیرین بر انتخابات رقم می زنند و خوان هفتم را با اعلام نتایح نهایی پشت سر می گذارند.

بنا بر آخرین اعلام ستاد انتخابات لرستان با انصراف 11 کاندیدای انتخاباتی مجلس یازدهم تا انتها روز چهارشنبه 30 بهمن، تعداد افراد باقی مانده در میدان رقابت به 183 نفر کاهش یافته و با توجه به اینکه 9 نفر در خانه ملت وکیل مردم لرستان هستند برای هر یک کرسی کنندگی حدود 20 نفر رقابت می کنند.

از این تعداد نامزد انتخاباتی، 173 نفر مرد و 10 زن برای تصدی 9 کرسی مجلس شورای اسلامی در 7 حوزه انتخابیه با هم به رقابت خواهند پرداخت .

طبق آخرین آمار اعلام شده به تفکیک در حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی 49 نفر، بروجرد 31 نفر، الیگودرز 16نفر، دورود وازنا 20 نفر، کوهدشت و رومشکان36نفر، دلفان و سلسله 10 نفر و در پلدختر 21 نفر کاندیدا حضور دارند .

مجموع داوطلبان و نامزدهای انصرافی این دوره 81 نفر هستند که در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی 23، بروجرد 11، الیگودرز هفت، دورود و ازنا 11، کوهدشت و رومشکان هفت، دلفان و سلسله 18 نفر و پلدختر چهار نفر بوده اند.

در این دوره از انتخابات یکهزار و 489 شعبه برای استان پیش بینی شده است که از این تعداد 725 شعبه شهری و 764مورد روستایی می باشد و تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار نیز به ترتیب 894 و 595 مورد است .

آمار واجدین شرایط رای دادن در استان یک میلیون و 480 هزار و 644 نفر اعلام شده که از این تعداد 741هزار و 986 نفر مرد و 738 هزار و 658 نفر دیگر زن هستند .

متولدین روز دوم اسفند 1380/12/2 و قبل از آن با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی می توانند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رای دهند.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه 9 کننده در خانه ملت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 417

به "خبرنگاران ورود نقش اول به صحنه انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود نقش اول به صحنه انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید