خبرنگاران هشدار آتش نشانی آستارا درباره سوزاندن لاستیک در چهارشنبه سوری

به گزارش مجله بابلسر، آستارا - خبرنگاران - مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا از اهالی و بخصوص جوانان خواست، با هدف پیشگیری از آتش سوزی و مقابله با شیوع بیماری کرونا، از سوزاندن لاستیک و تجمع در چهارشنبه سوری خودداری نمایند.

خبرنگاران هشدار آتش نشانی آستارا درباره سوزاندن لاستیک در چهارشنبه سوری

ایرج خلیلی رشید روز دوشنبه اظهار کرد: در چهارشنبه سوری سال گذشته 12 مورد آتش سوزی لاستیک، سطل زباله، درخت و سیم برق در شهرستان آستارا رخ داد و امیدواریم امسال با همکاری خانواده ها شاهد حادثه ناگوار نباشیم.

وی اضافه نمود: هفت نفر در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته دچار سوختگی شده بودند و برای جلوگیری از آسیب ها از انداختن قوطی های اسپری، حشره کش و اشیای شیشه ای در آتش خودداری گردد.

وی ادامه داد: در امسال پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری و خاموش کردن آتش با کپسول آتش نشانی در تعدادی از مدارس آموزش داده شد و فرهنگ سازی در این راستا اهمیت دارد.

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا گفت: با توجه به گرانی مواد محترقه کارخانه ای، جوانان به ساخت نارنجک های دست روی می آورند و باید از این کار خطرناک خودداری نمایند.

خلیلی رشید اضافه نمود: نگهداری مواد محترقه در خانه، پارکینگ و فضاهای بسته باعث آتش سوزی می گردد و جوانان برای پریدن از روی آتش، در نقاط خاکی و دور از تیرهای برق، مقداری کاه و کلش بسوزانند.

وی اضافه نمود: نیروهای آتش نشانی آستارا فردا در قالب چهار ایستگاه ثابت و سیار در خیابان های امام و فارابی مستقر خواهند شد و مردم، هرگونه حادثه آتش سوزی را به شماره 125 اطلاع دهند.

واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با 18 نیروی انسانی و هشت خودروی سنگین، نیمه سنگین، امداد و آب رسان فعالیت می نماید.

شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 497

به "خبرنگاران هشدار آتش نشانی آستارا درباره سوزاندن لاستیک در چهارشنبه سوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار آتش نشانی آستارا درباره سوزاندن لاستیک در چهارشنبه سوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید