خبرنگاران سکوت 20 ثانیه ای ترودو پاسخ همه سوال ها درباره رفتار ترامپ با معترضان را داد

به گزارش مجله بابلسر، تهران- خبرنگاران- سکوت 20 ثانیه ای جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در برابر سوال خبرنگاری درباره رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با معترضان که به سوژه رسانه ها تبدیل شده، پاسخ همه چیز را کاملا داد.

خبرنگاران سکوت 20 ثانیه ای ترودو پاسخ همه سوال ها درباره رفتار ترامپ با معترضان را داد

به گزارش تارنمای شبکه سی تی وی نیوز کانادا، یک خبرنگار در جریان کنفرانس خبری روزانه ترودو در مورد ویروس کرونا، از نخست وزیر کانادا درباره تهدید ترامپ به استفاده از ارتش برای سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا سوال کرد که با سکوت محض ترودو روبرو شد.

چیزی که پاسخ به سوال خبرنگار را ترسناک می کرد، قسمت دوم آن بود. تام پری خبرنگار شبکه سی بی سی خطاب به نخست وزیر کانادا گفت که شما برای اظهار نظر در مورد صحبت ها و اقدامات رئیس جمهوری آمریکا خودداری کردید. وی با درخواست از ترودو برای واکنش به اقدام ترامپ برای اعزام ارتش برای سرکوب معترضان پرسید: اگر نمی خواهید اظهار نظر کنید، چه پیامی را در این خصوص دارید؟.

پس از سوال خبرنگار ترودو به مدت 21 ثانیه به لنز دوربین خیره شده و چیزی نگفت؛ در نهایت وی به نحوی برای طفره از پاسخ صریح و مستقیم به سوال خبرنگار فقط به تایید اینکه هر کشوری از جمله کانادا با چالش های نژاد پرستانه روبرو است، بسنده کرد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

سکوت عمیق ترودو نشان از ماندن وی بر سر دوراهی گفتن حقیقت و راضی نگهداشتن متحد خود دارد. وی با نگرانی از روبروه با واکنش شدید ترامپ، نسبت به رفتار سرکوبگرانه رئیس جمهوری آمریکا در مقابل معترضان انتقاد نکرد.

معمولا متحدان آمریکا برای مصون ماندن از تبعات اقتصادی و خشم دولت ترامپ، از بیان حقیقت علیه واشنگتن خودداری می کنند.

از طرفی ترودو برای اینکه از سوی جامعه جهانی بخاطر عدم واکشن به سرکوب اعتراض های آمریکا با هجمه روبرو نشود، فقط به وجود چالش های اینچنینی در کشورش اکتفا کرد.

در هر صورت ادامه سکوت 21 ثانیه ای نخست وزیر کانادا، اوضاع را به نفع وی پیش نمی برد و ترودو سعی کرد به صورت هوشمندانه هم از گزند واکنش های بی محابا ترامپ فرار کند و هم خود را در مقابل واکنش جامعه جهانی مصون بدارد.

رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده است که برای خاموش کردن آتش خشم معترضان و خاتمه دادن به تظاهرات ارتش را برای سرکوب به خیابان ها خواهد فرستاد.

ده ها هزار نفر از مردم آمریکا یک هفته پس از قتل فجیع شهروند سیاهپوست توسط یک مامور پلیس همچنان در اعتراض به مرگ وی و نژاد پرستی در ایالات متحده به اعتراض های خود ادامه می دهند.

بنابر اعلام منابع رسمی، به دنبال اعتراضات هشت روزه در آمریکا تا به امروز 13 نفر دیگر از شهروندان این کشور توسط پلیس و نیروهای امنیتی این کشور کشته شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 740

به "خبرنگاران سکوت 20 ثانیه ای ترودو پاسخ همه سوال ها درباره رفتار ترامپ با معترضان را داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سکوت 20 ثانیه ای ترودو پاسخ همه سوال ها درباره رفتار ترامپ با معترضان را داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید