خبرنگاران راه 62 روستای آذربایجان غربی بسته است

به گزارش مجله بابلسر، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تا ظهر امروز 110 راه روستایی در استان بسته بود که با تلاش بی وقفه راهداران، این تعداد به 62 روستا کاهش یافت.

خبرنگاران راه 62 روستای آذربایجان غربی بسته است

ارسلان شکری پنج شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: تا صبح فردا، جمعه تمامی این راه های روستایی در استان بازگشایی شده و تردد برای دریافت آرای مردم برقرار می شود.

وی با بیان اینکه این راه های روستایی مسدود تنها در چهار شهرستان آذربایجان غربی واقع شده است، گفت: از این تعداد، 45 روستا در ارومیه، هشت روستا در پیرانشهر، هفت روستا در سلماس و 2 روستا در خوی واقع شده است.

وی بیان نمود: اداره کل راهداری با استفاده از توان راهداران و ماشین آلات خود، بیشترین اهتمام را برای بازگشایی مسیرهای ارتباطی انجام داده تا مسئله ای در مورد اخذ آرای مردم در روز انتخابات وجود نداشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: طی 24ساعت گذشته راه ارتباطی بیش از300 روستا بازگشایی شد و عملیات بازگشایی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با بهره گیری از تمامی امکانات سخت افزاری، ماشین آلات راهداری و منابع انسانی دولتی و همچنین بهره مندی از امکانات و ماشین آلات بخش خصوصی عملیات بازگشایی ادامه دارد و مسئله ای در مورد انتقال صندوق های رای به روستاهای استان وجود ندارد.

شکری افزود: به دلیل حجم بالای بارش برف و کولاک شدید بسیاری از محورهای روستایی در چندین نوبت متوالی برف روبی و بازگشایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: عوامل این اداره کل کنترل عملیات برف روبی در 12 هزار کیلومتر از انواع راه ها و 89 گردنه از جمله 18 گردنه راه های اصلی استان را بر عهده دارند.

شکری گفت: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی امسال در قالب طرح زمستانی از طریق سامانه جامع 141 آماده پاسخگویی در مورد آخرین شرایط راه های استان و ارایه مشاوره به رانندگان و مسافران است.

وی افزود: علاوه بر شماره ثابت 141، شهروندان می توانند از طریق تلفن گویای شماره پیامک 1000141 اطلاعات راه های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگاران، هم اکنون 10 هزار و 777 کیلومتر راه بین شهری و روستایی در آذربایجان غربی وجود دارد که از این مقدار هشت هزار و 500 کیلومتر را راه روستایی و مابقی راه بین شهری تشکیل می دهد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح فردا، جمعه همزمان با سراسر کشور در 2 هزار و 117 شعبه اخذ رای آذربایجان غربی برگزار می شود.

طی سه روز گذشته تعداد روستاهای مسدود در آذربایجان غربی بیش از 520 روستا بود که با اهتمام راهداران، بازگشایی آنها بدون توقف عملیات انجام شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 416

به "خبرنگاران راه 62 روستای آذربایجان غربی بسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه 62 روستای آذربایجان غربی بسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید