خبرنگاران خوانش شبکه العربیه از اظهارات مکرون در خصوص برجام

به گزارش مجله بابلسر، تهران- خبرنگاران- شبکه خبری العربیه به نقل از امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در حالی مدعی مشارکت کشورهای منطقه از جمله عربستان در مذاکرات برای توافق جدید با ایران شد که مقامات ارشد ایرانی بر عدم احتیاج به هر گونه مذاکره مجدد در مورد برجام تاکید نموده اند.

خبرنگاران خوانش شبکه العربیه از اظهارات مکرون در خصوص برجام

تارنمای شبکه خبری العربیه مدعی شد مکرون در گفت وگو با خبرنگاران در پاریس به این شبکه خبری گفته است که مذاکره با ایران سختگیرانه خواهد بود و متحدان فرانسه در منطقه از جمله عربستان باید در این مذاکرات برای یک توافق هسته ای حضور داشته باشند.

در حالیکه توافق هسته ای حاصل سالها مذاکره سخت و خیلی دقیق بین ایران و قدرت های جهانی بوده است، العربیه به نقل از مکرون نوشته است که باید از همان اشتباهات توافق هسته ای سال 2015 خودداری کرد که یکی از آنها عدم حضور قدرت های منطقه در مذاکرات برجام بود.

به نوشته العربیه، مکرون گفت که زمان به جامانده برای ساخت سلاح هسته ای توسط ایران خیلی کوتاه است.

این خبر از سوی شبکه العربیه در حالی منتشر شده است که عربستان پس از رویکرد دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نسبت به بازگشت به توافق هسته ای ایران، سعی می نماید غربی ها را مجاب به حصول یک توافق جدید با ایران نمایند تا ریاض به همراه دیگر کشورهای منطقه در این مذاکرات حضور داشته باشند.

کارشناسان با اشاره به درخواست عربستان برای حضور در مذاکرات احتمالی ایران با غرب می گویند که ریاض می داند مذاکره مجددی در کار نیست و هدفش صرفا اخلال در بازگشت آمریکا به برجام است.

مقامات ارشد ایرانی بر عدم احتیاج به هر گونه مذاکره مجدد در مورد برجام تاکید نموده اند و فقط به دنبال انجام تعهدات از سوی تمام طرفین در توافق به دست آمده در سال 2015 هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1290

به "خبرنگاران خوانش شبکه العربیه از اظهارات مکرون در خصوص برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خوانش شبکه العربیه از اظهارات مکرون در خصوص برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید