خبرنگاران خروجی محدودیت های کرونایی منجر به کاهش ورودی بیمارستان ها گردد

به گزارش مجله بابلسر، همدان- خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: خروجی مصوبات، برنامه ها و اعمال محدودیت ها باید منجر به کاهش آمار بیماران کرونایی و ورودی به بیمارستان ها گردد.

خبرنگاران خروجی محدودیت های کرونایی منجر به کاهش ورودی بیمارستان ها گردد

به گزارش خبرنگاران؛ مصطفی آزادبخت روز یکشنبه در ستاد استانی کرونا اعلام کرد: رهبری انقلاب اسلامی بر لزوم اتخاذ تصمیم های قاطع و حاکمیتی، قانع کردن افکار عمومی و همکاری همه دستگاه ها و آحاد مردم برای مقابله با شرایط ویروس عالم گیر کرونا، راهنمایی و تأکید کردند.

وی افزود: انجام وظایف محوله نیز از موضوع های مورد تاکید رییس جمهوری برای مقابله با ویروس کرونا بود که در این راستا باید دولت، کادر درمان و مردم با تمام توان به صحنه آمده و یاری نمایند تا در این عرصه پیروز شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اضافه نمود: یکی از ملزومات اصلی توفیق در کارها و برنامه ها انجام کار فرهنگی و حمایتی در راستای کاهش میزان بیماران و ورودی به بیمارستان های این استان است.

آزادبخت اضافه نمود: به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی عامل 52 درصد ابتلا به بیماری حضور در تجمع ها شامل عروسی و عزا است که باید فرمانداران، بخشداران و دهیاران با دیدن هر گونه تجمع غیرقانونی ورود نمایند.

وی ادامه داد: بانک ها نیز از اماکن پرچالش از نظر میزان تجمع افراد و رعایت پروتکل های بهداشتی است که باید در این باره با رییس کمیسیون هماهنگی بانک های استان به منظور اجرای تدابیر ویژه نشستی برگزار کرد.

وی اعلام کرد: یک هزار و 660 تن از کادر بهداشت و سلامت و درمان به ویروس کرونا مبتلا شدند با این وجود در خط مقدم مبارزه با کرونا ایثارگرانه کار و کوشش می نمایند بنابراین باید با تکریم و تمجید از این افراد به آنها روحیه داد.

برگزاری مخفیانه کلاس کنکور در همدان

فرماندار همدان نیز گفت: بعدازظهر پنجشنبه گذشته مسوولان یک آکادمی از یک درب مخفی اقدام به پذیرش دانش آموزان برای حضور در کلاس کنکور نموده بودند که با مدیران آکادمی برخورد شد.

حسین افشاری اضافه نمود: با این وجود این سوال پیش می آید که چگونه خانواده ای اجازه می دهد در این شرایط آلوده ویروسی فرزندشان در این کلاس بنشیند این موضوع بیانگر کافی نبودن روش های تبلیغی اجرا شده است.

وی افزود: هشت ماه گذشته اقدام های لازم بر اساس دستورالعمل ها اجرا شده با این وجود احتیاج به تغییر روش داریم یعنی در حوزه اطلاع رسانی این شیوه خبر رسانی کافی نیست بلکه باید دنبال برنامه سازی رفته و از هنرمندان و موثران برای فراوری آثار فاخر و ارزشمند استفاده کرد.

فرماندار همدان ادامه داد: مردم از شنیدن اخبار فوتی و میزان مبتلایان خسته شده اند و این اخبار به تدریج برای مردم عادی شده است بر این اساس پیشنهاد می گردد تابوتی را با قرار دادن بر روی یک وسیله نقلیه به صورت نمادین در سطح شهر به نمایش گذاشت تا مردم احساس خطر و ترس نموده و کمتر در این اجتماعات حضور یابند.

افشاری از ستاد استانی مقابله با کرونا خواست در 10 روز اعمال محدودیت که از روز چهارشنبه هفته جاری شروع می گردد برگزاری هر گونه جلسه اداری لغو گردد.

وی افزود: با توجه به اینکه این نشست ها با شیوه های مختلف از جمله فضای مجازی اطلاع رسانی می گردد مردم می گویند وقتی دولتی ها در قالب جلسه دور هم می نشینند پس دورهمی خطری ندارد.

فرماندار همدان پیگیری امور به صورت تلفنی به جای برگزاری جلسه و یاری اقتصادی به ستاد شهرستانی مدیریت کرونا برای پیگیری احتیاجهای ضروری را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به جای دورکاری کارمندان زمینه را برای کاهش مراجعه مردم به ادارات فراهم کرد.

افشاری گفت: در غیر اینصورت با شمار اندک کارکنان توان پاسخگویی به انبوه مراجعان را نداشته و این شرایط علاوه بر گرفتار کردن مردم به ویروس کرونا موجب ابتلای کادر اداری به این بیماری می گردد.

به گفته ظهر شنبه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، با فوت 386 بیمار دیگر مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کرونا در کشور به 34 هزار و 864 نفر رسید و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری اضافه نمود: تا ظهر دهم آبان سال جاری و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و 820 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و 2 هزار و 417 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران به 612 هزار و 772 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 922

به "خبرنگاران خروجی محدودیت های کرونایی منجر به کاهش ورودی بیمارستان ها گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خروجی محدودیت های کرونایی منجر به کاهش ورودی بیمارستان ها گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید