خبرنگاران حملات طالبان در شمال افغانستان 18 کشته برجای گذاشت

به گزارش مجله بابلسر، کابل - خبرنگاران - فرماندار شهرستان دشت ارچی استان قندوز در شمال افغانستان گزارش داد: در جریان نبرد نیروهای دولت افغانستان با طالبان و دفع حملات آنها در شب گذشته پنج نفر از نیروهای امنیتی و چهار نفر پلیس محلی کشته شدند. علاوه براین گزارش های دیگر هم حاکی است که حملات این گروه در استان بلخ نیز 9 نفر قربانی برجای گذاشته است.

خبرنگاران حملات طالبان در شمال افغانستان 18 کشته برجای گذاشت

به گزارش خبرنگاران، نصرالدین سعدی فرماندار شهرستان دشت ارچی استان قندوز روز چهارشنبه به رسانه های محلی افغانستان گفت: این افراد در حمله شب گذشته گروه طالبان کشته شدند.

وی افزود: درگیری شب گذشته چندین ساعت متوالی ادامه داشت، اما امروز صبح این نزاع متوقف شد و اعضای وابسته به گروه طالبان از منطقه عقب نشینی کردند.

براین اساس، از استان لوگر در جنوب کابل پایتخت افغانستان نیز گزارش شد: شب گذشته در درگیری مشابهی هشت تن از جنگجویان طالبان در شهرستان ازره و پل علم مرکز این استان کشته شدند.

همچنین در استان تخار در شمال شرق افغانستان نیز انفجار دیگری رخ داد که در پی آن 2 نفر غیر نظامی کشته و 20 تن دیگر هم زخمی شدند. براساس گزارش منابع خبری افغانستان این حادثه ساعت 17 عصر روز گذشته در شهرستان کلفگان استان تخار واقع شد که دراثر آن آتش سوزی نیز در منطقه رخ داد و 12 باب مغازه در شعله های آتش سوختند.

علاوه براین معاون شورای استانی بلخ در شمال افغانستان نیز گفت که 9 نفر نظامی و غیر نظامی شب گذشته در حمله گروه طالبان بر شهرستان چهارکنت کشته و چهار نفر نیز زخمی شدند.

سیدعبدالله خشنود روز چهارشنبه به خبرگزاری آوا گفت : شب گذشته جنگجویان طالبان بر شهرستان چهارکنت حمله کردند که درپی آن افزون بر نیروهای مردمی، دو کودک و یک زن نیز کشته شدند.

خشنود افزود: هرچند حمله طالبان عقب زده شده است اما هنوزهم جنگجویان این گروه در اطراف شهرستان و در روستاهای این مناطق حضور دارند.

درگیری و نبرد در مناطق مختلف افغانستان در حالی ادامه دارد که نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر برای آتش بس و صلح دایمی در حال رایزنی هستند و روز گذشته نخستین نشست برنامه ریزی گفت وگوهای صلح برگزار شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 855

به "خبرنگاران حملات طالبان در شمال افغانستان 18 کشته برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حملات طالبان در شمال افغانستان 18 کشته برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید