خبرنگاران بیش از پنج هزار کارگر کردستانی متقاضی مسکن ملی هستند

به گزارش مجله بابلسر، سنندج - خبرنگاران - معاون مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: هم در این استان پنج هزار و 301 نفر از جامعه کارگری واجد شرایط متقاضی استفاده از مسکن ملی هستند.

خبرنگاران بیش از پنج هزار کارگر کردستانی متقاضی مسکن ملی هستند

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

فرزاد پیشکاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این افراد از اقشار مختلف کارگری شامل بازنشستگان، زنان سرپرست خانوار و کارگران شاغل در واحدهای تولیدی بوده که هم اکنون از زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی و بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه مشمولیت این افراد از خدمت طرح اقدام ملی مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی تایید شده است یادآور شد: با توجه به هماهنگی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت راه و شهرسازی این افراد تا در اسرع وقت می توانند نسبت به واریز وجه خود اقدام نمایند.

پیشکاری اضافه نمود: همچنین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در نظر دارد علاوه بر تسهیلات 100 میلیون تومانی دولت، تسهیلات متمم دیگر را نیز برای جامعه کارگری مصوب و تخصیص دهد.

این استان از طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر و بالای 100 هزار نفر دارای 11 هزار و 850 واحد سهم است که تا به امروز طبق پایش ها 11 هزار و 800 متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند.

تامین اراضی مورد احتیاج ساخت واحدهای مسکونی از عمده چالش های اجرای طرح ملی مسکن در این استان بود که تا به امروز زمین مورد احتیاج سه هزار و 650 واحد تامین شده اما اراضی مورد احتیاج هشت هزار و 200 واحد سهم ابلاغی کماکان نامشخص است.

مسوولیت ساخت واحدای این طرح در شهرهای بالای 100 هزار نفر بر عهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و در شهرهای زیر 100 هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1266

به "خبرنگاران بیش از پنج هزار کارگر کردستانی متقاضی مسکن ملی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از پنج هزار کارگر کردستانی متقاضی مسکن ملی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید