خبرنگاران ایدرو برای مشارکت در مطالعه طرحها و نوسازی صنایع اعلام آمادگی کرد

به گزارش مجله بابلسر، مشهد- خبرنگاران- رییس هیات عامل ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) گفت: مرکز مطالعات طرحهای مالی و مرکز نوسازی ایدرو برای ارایه طرحهای مطالعه شده یا مشارکت در مطالعه طرحها و همچنین عارضه یابی و نوسازی صنایع مختلف اعلام آمادگی نموده و آماده همکاری با همه مجموعه های صنعتی است.

خبرنگاران ایدرو برای مشارکت در مطالعه طرحها و نوسازی صنایع اعلام آمادگی کرد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محسن صالحی نیا شنبه شب در نشست با نمایندگان مردم نیشابور و زبرخان در مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرک صنعتی خیام در فرمانداری زبرخان اضافه نمود: در ایدرو یک مرکز مطالعات مالی طرحها وجود دارد که کوشش شده است به وسیله این مرکز طرحهای مطالعه شده در نقاط مختلف ارایه شوند تا بتوان مشارکت بخش خصوصی را جلب کرد.

وی ادامه داد: میزان مشارکت ایدرو برای مطالعه طرحهای مالی در مناطق کم برخوردار 51 درصد و در مناطق برخوردار 20 درصد است که در این خصوص هدف ایدرو انتفاع در طرحها نیست بلکه توسعه صنعتی است.

مدیر هیات عامل ایدرو گفت: مرکز مطالعات مالی طرحها در ایدرو 400 طرح مطالعه شده با نرخ آی.آر.آر بالای 20 درصد (نرخ بازده داخلی) دارد که شامل صنایع تبدیلی و صنایع هایتک است لذا از سرمایه گذاران دعوت می گردد از این مطالعات بهره گیرند تا ایدرو حمایت لازم را از آنان در مورد تسهیلات، مذاکره برای خرید دانش فنی و تجهیزات و کمکهای فنی و اعتباری انجام دهد.

وی اضافه نمود: مرکز نوسازی ایدرو نیز می تواند از نظر اجرایی و عارضه یابی واحدهای تولیدی مثمرثمر باشد تا بتواند واحدهای صنعتی را به سوی نوسازی سوق دهد که به عنوان نمونه واحد نیشکر هفت تپه و بسیاری واحدهای عظیم و متوسط توسط این مرکز نوسازی شده اند.

صالحی نیا ادامه داد: مرکز نوسازی ایدرو می تواند به صورت رایگان گروهی را برای عارضه یابی واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی و اقدامات لازم برای نوسازی آنها ارسال کند تا زمینه لازم برای نوسازی آنها فراهم گردد.

وی گفت: قابلیتها و ظرفیتهای مالی شهرستانهای نیشابور و حوالی آن بسیار است و زمینه توسعه فراوان دارد، شهرک صنعتی خیام واقع در شهرستان زبرخان نیز با توجه به معادن، نیروی انسانی و قابلیتهای تبدیلی کشاورزی پیرامون خود می تواند در توسعه صنایع هایتک بسیار اثرگذار باشد.

مدیر هیات عامل ایدرو اضافه نمود: پارسال در تبصره پنج ماده 42 لایحه پیشنهادی دولت برای مالیات بر ارزش اضافه نموده، سهمی از این مالیات به شهرکها و نواحی صنعتی اختصاص یافت که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما وقتی به شورای نگهبان رفت، به دلیل بعضی مفاد به مجلس بازگردانده شد اما دیگر در دستور کار قرار نگرفت.

وی ادامه داد: برای آنالیز مجدد لایحه پیشنهادی دولت به منظور دائمی کردن مالیات بر ارزش اضافه نموده در مجلس باید مراقبت گردد که سهم اختصاصی آن به توسعه زیرساختهای شهرکهای صنعتی حذف نگردد تا بتوان از این محل برای اصلاح ساختار و توسعه زیرساختهای این شهرکها هزینه کرد.

شهرستان زبرخان یکی از شهرستان های استان خراسان رضوی است که در دشت حاصلخیز پایکوهی بینالود و نزدیک به دومین شهر پرجمعیت کشور یعنی مشهد مقدس قرار گرفته است و عبور جاده و راه آهن سراسری تهران - مشهد از داخل این منطقه، موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی ممتاز برای این شهرستان بوجود آورده است که از این نظر می توان دورنمای توسعه آن را روشن دید.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1358

به "خبرنگاران ایدرو برای مشارکت در مطالعه طرحها و نوسازی صنایع اعلام آمادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایدرو برای مشارکت در مطالعه طرحها و نوسازی صنایع اعلام آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید