خبرنگاران آژیر قرمز کرونا در شهرستان فیروزه به صدا در آمد

به گزارش مجله بابلسر، مشهد- خبرنگاران- فرماندار فیروزه گفت: با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا این شهرستان از لحاظ ابتلا به این بیماری در شرایط قرمز قرار گرفت.

خبرنگاران آژیر قرمز کرونا در شهرستان فیروزه به صدا در آمد

ابوالفضل حکیم پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: طی هفته گذشته ابتلای به کرونا در شهرستان فیروزه فرایندی صعودی داشته و این فرایند در نقاط روستایی شدت بیشتری داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر روستاهای شهرستان فیروزه درگیر کرونا شده و فرایند ابتلا به این بیماری نسبت به 10 روز گذشته افزایش داشته که جای نگرانی دارد و به همین خاطر همه مراسم عزا و عروسی و تجمعات لغو شده است ولی متاسفانه در بخش مراودات اجتماعی هنوز شهفرایندان حساسیت لازم را ندارند و اگر مردم هشدارها را جدی نگیرند و فرایند ابتلا به همین شکل ادامه پیدا کند فیروزه از شرایط قرمز هم عبور خواهد کرد.

فرماندار فیروزه گفت: تا به امروز در شهرستان فیروزه آزمایش کرونای 100 مثبت اعلام شده و سه فرد میانسال بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند.

حکیم پور افزود: در حال حاضر در فیروزه مراقبتهای بهداشتی و محدودیت ها تشدید شده است و هر مرکزی که بدون هماهنگی بازگشایی شود یک ماه مهر و موم خواهد شد و رستوران ها و تالارها تعطیل است و مراکز عرضه مواد غذایی نیز تنها با رعایت موازین بهداشتی می توانند فعالیت کنند.

شهرستان فیروزه در 150 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 245 هزار و 688 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند. این بیماری تا به امروز جان 11 هزار و 931 تن را در کشورمان گرفته است.

همچنین تا به امروز 207 هزار نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته اند.

پاندمی کرونا تا به امروز در سطح جهان 11 میلیون و 764 هزار و 568 نفر را بیمار کرده و جان 541 هزار و 248 نفر را در 212 کشور گرفته است.

6 میلیون و 758 هزار و 805 نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تا به امروز درمان شده اند.

در این میان آمریکا با سه میلیون و 41 هزار و 129 بیمار کرونا و 132 هزار و 993 قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، هند، روسیه و پرو قرار گرفته اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 748

به "خبرنگاران آژیر قرمز کرونا در شهرستان فیروزه به صدا در آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آژیر قرمز کرونا در شهرستان فیروزه به صدا در آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید