خبرنگاران آمریکا چین را متهم به سرقت تحقیقات مربوط به کرونا کرد

به گزارش مجله بابلسر، تهران- خبرنگاران- مقام های آمریکایی در ادامه اتهام های خود علیه چین، مدعی شدند که هکرهای مرتبط با پکن اقدام به سرقت اطلاعات از سازمان های در حال تحقیق پیرامون کووید19 می نمایند.

خبرنگاران آمریکا چین را متهم به سرقت تحقیقات مربوط به کرونا کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) و وزارت امنیت داخلی آمریکا چهارشنبه شب در بیانیه ای مشترک مدعی شدند که هکرهای مرتبط با چین اقدام به شناسایی و سرقت اطلاعات ارزشمند مربوط به واکسن، معالجات و آزمایش های کرونا از شبکه ها و افراد دخیل در تحقیقات پیرامون این ویروس نموده اند.

در این بیانیه که در ادامه اتهام زنی های واشنگتن علیه پکن در ارتباط با کرونا منتشر شده، هیچ جزئیاتی درباره هویت هکرها و اهداف آن ها نیامده است.

رویترز هفته گذشته نیز در گزارشی مدعی شد که هکرهای مرتبط با ایران کارکنان شرکت داروسازی گیلیاد آمریکا را که داروی رمدسیویر آن برای کرونا موثر واقع شده، هدف قرار داده اند.

گزارش رویترز در حالی است که پیشتر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به همراه بعضی دیگر از مقام های این کشور اتهام زنی های گسترده ای را علیه چین و سازمان دنیای بهداشت مطرح نموده اند.

ترامپ چین را متهم به تعلل در اعلام اطلاعات مربوط به انتشار کووید19 کرد و درباره سازمان دنیای بهداشت هم مدعی شد که این سازمان با پنهانکاری و سوء مدیریت و هشدار دیر هنگام درخصوص شیوع کرونا سبب جان باختن هزاران نفر شده است.

ترامپ گفت که به دولت خود دستور داده تا بودجه این سازمان را تعلیق کند زیرا سازمان بهداشت دنیای نتوانسته وظیفه خود را انجام دهد و بعد از دهه ها باید جوابگو باشد و به اصلاحات درون سازمانی دست بزند. این اقدام ترامپ با انتقادهای گسترده دنیای روبه رو شد.

مقام های آمریکا پیشتر نیز در الفاظی غیرانسانی و نژادپرستانه، از ویروس کرونا به عنوان ویروس چینی یا ویروس ووهان نام برده بودند که سبب خشم چین و حتی بعضی مقام های دنیا شد.

اما چین نه تنها هیچ کدام از این اتهام ها را قبول ندارد، بلکه معتقد است که بیش از هر کشور دیگری برای مهار کرونا در دنیا کوشش نموده و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نورزیده و بیشترین هزینه ها را متقبل شده است.

مایک رایان از مقام های ارشد سازمان دنیای بهداشت در واکنش به اظهارات رییس جمهوری آمریکا که گفته بود منشاء ویروس کرونا آزمایشگاهی در چین بوده، اضافه کرد: سازمان دنیای بهداشت هیچ اطلاعاتی از آمریکا که نشان دهد ادعای مطرح شده واقعیت دارد دریافت ننموده است.

حتی جامعه اطلاعاتی آمریکا که همه نهادهای اطلاعاتی - امنیتی این کشور را مدیریت می نماید، اعلام نموده ویروس کرونا دست ساز بشر نیست یا با اصلاح ژنتیکی پدید نیامده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 644

به "خبرنگاران آمریکا چین را متهم به سرقت تحقیقات مربوط به کرونا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا چین را متهم به سرقت تحقیقات مربوط به کرونا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید