جنجال بر سر جزایر مرزی بین قطر و بحرین

به گزارش مجله بابلسر، ادعا های قطر و بحرین درباره حق حاکمیت خود بر جزایر حوار و الزباره، موجب بالاگرفتن جنجال بین دو طرف شده است.

جنجال بر سر جزایر مرزی بین قطر و بحرین

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، در جنجالی تازه درباره اختلاف بین بحرین و قطر بر سر جزایر مرزی، مشاور پادشاه بحرین بر حاکمیت کشورش بر جزایر حوار و حق حاکمیت آن را بر جزایر الزباره قطر تاکید نمود.

دو کشور دهه ها بر سر مرز های دریایی اختلاف دارند، اما در سال 2001 دیوان بین المللی دادگستری، به حاکمیت بحرین بر جزایر حوار و منطقه جراده و حاکمیت قطر بر جزایر الزباره، جنان و فشت الدبیل حکم داد.

خالد بن احمد، مشاور پادشاه بحرین و وزیر امور خارجه سابق این کشور در توئیتی گفت: جزایر حوار متعلق به بحرین و جزایر الزباره متعلق به مردم بحرین است و حقوق آن ها از بین نخواهد رفت.

وی اضافه نمود: 83 مدرک جعلی داریم که ادعا هایی دارند، اما دیوان بین المللی دادگستری حکم به بحرینی بودن جزایر حوار داد، اما جزایر الزباره به جای مانده که مردم آن، چه ادعا کنندگان بخواهند یا نه، بحرینی هستند و هر چقدر زمان هم بگذرد حقوق آن ها ضایع نخواهد شد.

پیشتر بعضی فعالان قطری موجی در توئیتر تحت اسم جزیره حوار قطری است راه انداخته بودند و خواهان لغو حاکمیت بحرین از آن و الحاق آن به قطر شده بودند.

بحرین در سال 2017 همراه با عربستان، امارات و مصر، روابط خود با قطر را قطع کرد، اما در ژانویه 2021 در شهر العلا بر سر از سرگیری روابط با قطر به توافق رسید.

بحرین اعلام نموده است که چندین بار از قطر به صورت رسمی برای اعزام هیئت به منامه برای برطرف اختلافات موجود دعوت نموده است، اما قطر پاسخی نداده است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1566

به "جنجال بر سر جزایر مرزی بین قطر و بحرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال بر سر جزایر مرزی بین قطر و بحرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید