توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس؛ بدهی فدراسیون فوتبال دامان پرسپولیس را هم گرفت!

به گزارش مجله بابلسر، خبرگزاری خبرنگاران- با اعلام عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، ساختمان باشگاه پرسپولیس هم در کنار ساختمان فدراسیون فوتبال در پرونده شستا توقیف شده است.

توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس؛ بدهی فدراسیون فوتبال دامان پرسپولیس را هم گرفت!

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، طی هفته های اخیر موضوع اقدام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به دنبال عدم تسویه حساب استقراض دو میلیون یورویی فدراسیون فوتبال بابت پرداخت حقوق مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی و سابق تیم ملی فوتبال ایران و صدور حکم مصادره سند ساختمان فدراسیون فوتبال سوژه رسانه ها شده است؛ اما با صحبت های امشب عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی معین شد که این پرونده ابعاد گسترده تری نیز دارد.

احسان قاضی زاده هاشمی که امشب میهمان برنامه شب های فوتبالی بود، در پاسخ به سوالی درباره موضوع بدهی فدراسیون فوتبال به شستا تایید کرد که در پرونده شستا بابت طلب 2 میلیون یورویی، ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس توقیف شده است. البته وزیر کار هفته گذشته گفت که به فدراسیون فوتبال بابت پرداخت این بدهی مهلت داده شده و باید دید در این پرونده جنجالی، موضوع با پرداخت بدهی حل و فصل خواهد شد یا ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس نیز در ازای بدهی فدراسیون فوتبال، مصادره خواهند شد.

گویا با توجه به آنکه مقدار ریالی طلب شستا به اندازه ساختمان باشگاه پرسپولیس و فدراسیون بوده است،با وجود در دست داشتن حکم مصادره باشگاه استقلال دیگر نیازی به مصادره ساختمان آن باشگاه نبوده است!

امیرحسین قاضی زاده هاشمی تایید کرد که ساختمان باشگاه پرسپولیس و ساختمان فدراسیون فوتبال در پرونده شستا توقیف شده اند. سید احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون ورزش مجلس، با حضور در برنامه شب های فوتبالی، درخصوص مسائل مختلف فوتبال ایران به صحبت پرداخت. او در این برنامه تایید کرد که ساختمان باشگاه پرسپولیس هم در پرونده شستا توقیف شده است.

قاضی زاده هاشمی در مورد پرونده های خارجی پرسپولیس و استقلال گفت: خسارت باشگاه پرسپولیس از قراردادهای خارجی 13/5 میلیون دلار و خسارت باشگاه استقلال از قرارداد خارجی 9/5 میلیون دلار بوده است!

او همچنین درمورد پرونده شستا نیز مطرح نمود: در پرونده شستا بابت طلب 2 میلیون یورویی، ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس توقیف شده است. اگر تا 2-3 ماه آینده مطالبات شستا پرداخت نشود، وزیر کار هم باید جوابگو باشد.

حدود یک سال و نیم قبل، فدراسیون فوتبال ایران برای پرداخت مطالبات مارک ویلموتس بلژیکی سرمربی سابق تیم ملی، 2 میلیون یورو از شرکت شستا که زیرمجموعه تامین اجتماعی بود، دریافت کرد. با هماهنگی هایی که فدراسیون و شرکت شستا داشتند، فدراسیون فوتبال متعهد شد این مبلغ را در فروردین ماه 99 به این شرکت پرداخت کند. در حالی که حدود 4 ماه از فرصت قانونی فدراسیون فوتبال گذشته بود، شرکت شستا با ورود نمایندگان مجلس و نهادهای نظارتی اقدامات حقوقی برای تسویه حساب طلب دو میلیون دلاری به فدراسیون فوتبال را انجام داده و بعد از اینکه فدراسیون در زمان مقرر و مهلت های داده نشده نتوانست بدهی خود را تسویه کند ، با شکایت در مجتمع قضایی شهید صدر، حکم توقیف اموال فدراسیون فوتبال را گرفت.

در حالی که در خبرها عنوان شده بود که شستا با در دست داشتن این حکم، ساختمان فدراسیون فوتبال را به حراج گذاشته است، حالا محمد شریعتمداری وزیر کار و رفاه اجتماعی در گفتگویی از به تعویق افتادن حراج ساختمان فدراسیون اطلاع داد. او گفت: از لحاظ قانونی موظف بودیم که اسناد تجاری که فدراسیون فوتبال به عنوان وثیقه و ضمانت داده بودند را توقیف کنیم، اما با مذاکراتی که با سلطانی فر وزیر ورزش دادیم وعده داده اند که فدراسیون فوتبال به طور قطعی تا خاتمه سال باقی بدهی خود به شستا را پرداخت می نماید.

به این ترتیب تا خاتمه سال 99 حراج ساختمان فدراسیون فوتبال به تعویق افتاد و باید دید بالاخره فدراسیون می تواند مطالبات شستا را پرداخت کند یا خیر.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1110

به "توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس؛ بدهی فدراسیون فوتبال دامان پرسپولیس را هم گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس؛ بدهی فدراسیون فوتبال دامان پرسپولیس را هم گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید