کوشش برای احیای داعش در عراق، لزوم اتخاذ موضع قاطعانه دولت

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران به نقل از الفرات نیوز، نصر الشمری معاون دبیرکل نجباء عراق سخنانی را در مورد بعضی کوشش ها برای احیای گروه تروریستی داعش در این کشور عنوان کرد.

کوشش برای احیای داعش در عراق، لزوم اتخاذ موضع قاطعانه دولت

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: درحال حاضر کوشش هایی برای احیای تروریست های تکفیری داعش در عراق در جریان است. دولت باید در برابر این کوشش ها موضع قاطعانه ای اتخاذ کند.

معاون دبیرکل نجباء همچنین یادآور شد: تمامی نیروهای امنیتی و نظامی باید در سلسله عملیات های پاکسازی در نقاط مختلف عراق مشارکت داشته باشند تا بدین ترتیب، از کوشش ها برای احیای داعش جلوگیری نمایند.

بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی معتقدند که ایالات متحده آمریکا راهنمایی کوشش ها برای احیای داعش در عراق را برعهده دارد. ازهمین روی، شخصیت های عراقی خواهان خروج هرچه سریع تر نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق هستند.

در همین ارتباط، پیش از این محمود الربیعی عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت: نیروهای نظامی خارجی در عراق از مدت ها پیش تا به امروز از حامیان تروریسم هستند. خاتمه دادن به حضور تروریست ها در عراق راهی جز اخراج نیروهای بیگانه ندارد.

الربیعی در ادامه اظهارات خود یادآور شد: دولت باید کمیته های فنی تشکیل داده و به وسیله آنها در گفتگوهای راهبردی میان عراق و آمریکا، موضوع خروج نیروهای خارجی از کشور را با جدیت دنبال کند.

پیشتر، هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق گفته بود: مواضع آن در قبال آمریکایی ها کاملاً روشن است. ما معتقد هستیم که نظامیان آمریکا باید از خاک عراق خارج شوند. رئیس ائتلاف فتح همچنین عنوان نمود: ما تحت هیچ شرایطی اشغالگری در خاک خود را نمی پذیریم. ما نمی خواهیم هیچ گونه رابطه نظامی با ایالات متحده آمریکا داشته باشیم. این موضع غیرقابل تغییر است.

العامری در ادامه سخنان خود یادآور شد: اگر نظامیان آمریکایی به صورت مسالمت آمیز از خاک عراق خارج نشوند، ما با مقاومت خود آنها را وادار به خروج از خاک عراق می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1441

به "کوشش برای احیای داعش در عراق، لزوم اتخاذ موضع قاطعانه دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای احیای داعش در عراق، لزوم اتخاذ موضع قاطعانه دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید