کوشش آمریکا برای وادار کردن انگلیس به خروج از برجام

به گزارش مجله بابلسر، یک رسانه انگلیسی با استناد به اظهارات یکی از مشاوران امنیتی سابق دولت آمریکا تأکید کرد که واشنگتن میخواهد توافق تجاری با انگلیس پس از برگزیت را به خروج انگلیس از برجام منوط کند.

کوشش آمریکا برای وادار کردن انگلیس به خروج از برجام

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه انگلیسی گاردین روز چهارشنبه در گزارشی با استناد به اظهارات یکی از اعضای سابق تیم امنیت ملی دولت آمریکا اعلام نمود که دولت آمریکا می خواهد توافق تجاری با انگلیس پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) را به خروج این کشور از برجام منوط کند و از این طریق دولت انگلیس را در راستا خروج از برجام قرار دهد.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، ریچارد گلدبرگ که تا همین هفته گذشته به عنوان دستیار مشاور امنیت ملی دولت آمریکا فعالیت می نموده، اخیراً در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی گفته است: همچنان که به خروج از اتحادیه اروپا نزدیک می شوید، حامیان برگزیت از شما می خواهند که از برجام نیز خارج شوید زیرا آنها از برجام خوششان نمی آید. وقتی بعد از خروج از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه [11 بهمن] برای مذاکرات تجاری به واشنگتن بیایید، چه تصمیمی خواهید گرفت؟

این مقام سابق دولت ترامپ در ادامه اظهارات خود در مصاحبه با بی بی سی به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و همچنین مردم این کشور توصیه نموده است که از سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قبال ایران فاصله بگیرند و به کارزار فشار حداکثری دولت آمریکا علیه ایران بپیوندند.

بوریس جانسون روز سه شنبه از ترامپ خواست تا توافق هسته ای ایران را با یک پیمان جدیدی که خودش پیشنهاد می دهد، جایگزین کند تا این توافق تضمین کند که تهران قادر به دستیابی به تسلیحات هسته ای نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای غرب در مورد کوشش برای دستیابی به سلاح هسته ای را رد نموده و گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز پایبندی تهران به تعهدات خود در چارچوب برجام را تایید نموده است.

دولت آمریکا که در اردیبهشت 97 به بهانه های واهی از برجام خارج شد و پس از آن تحریم های مالی متعددی را علیه ایران وضع کرد، در هفته های اخیر کوشش خود برای وادار کردن متحدان اروپایی خود به خروج از برجام را افزایش داده است.

آمریکا می کوشد تا با حربه فشار مالی و سیاسی، به زعم خود ایران را وادار به مذاکره مجدد برای حصول یک توافق جدید کند. با وجود تحریم های سنگین آمریکا، ایران تأکید نموده است که هرگز تن به مذاکره مجدد با کشوری که توافقات بین المللی را نقض می نماید، نخواهد داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 323

به "کوشش آمریکا برای وادار کردن انگلیس به خروج از برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای وادار کردن انگلیس به خروج از برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید