تروییکای اروپایی طرفِ برجام خواهان توقف غنی سازی 20 درصدی شدند!

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران، تروییکای اروپایی امضاء کننده توافق هسته ای سال 2015 میلادی موسوم به برجام (انگلیس، آلمان و فرانسه)، امروز چهارشنبه در بیانیه ای بدون اشاره به عدم انجام تعهدات خود ذیل این توافقِ بین المللی از ایران خواستند که غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را متوقف کند!

تروییکای اروپایی طرفِ برجام خواهان توقف غنی سازی 20 درصدی شدند!

با ما سفر کنید و با لیست قیمت تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه مشترک این 3 کشور که توسط وزارت خارجه بریتانیا منتشر شد، با طرح ادعایی مضحک گفته شده است: از شروع غنی سازی 20 درصدی اورانیوم توسط ایران در روز 4 ژانویه (15 دی ماه) در تاسیسات فردو عمیقا احساس نگرانی می کنیم!

بیانیه مذکور در ادامه مدعی شد: این اقدام که هیچ توجیه منطقی ندارد، دارای مخاطرات مهمی در زمینه منع اشاعه بوده، نقض آشکار برنامه جامع اقدام مشترک به شمار می رود و توافق را تهی تر از قبل می نماید. این اقدامِ ایران، فرصت مهم بازگشت به دیپلماسی با دولت جدید آمریکا را در معرض خطر قرار می دهد!

در ادامه ادعاهای واهی تروییکای اروپایی در این خصوص آمده است: این یک رویداد منفی جدی است که تعهد مشترک طرف های برجام در 21 دسامبر برای حفظ این توافق را تضعیف می نماید.

اروپایی ها در بیانیه مشترک خود سپس اضافه کردند: برای ارزیابی نحوه مقابله با عدم پایبندی ایران با سایر طرف های این توافق در چارچوب برجام در تماس خواهیم بود.

این در حالیست که ساعاتی پس از شروع فرآیند فراوری اورانیوم با غنای 20 درصد در مجتمع غنی سازی شهید علیمحمدی (فردو) در روز دوشنبه، اتحادیه اروپا نسبت به آن واکنش نشان داد.

پیتر استانو سخنگوی این اتحادیه هم دوشنبه هفته جاری در این باره مدعی شده بود که این اقدام ایران یک انحراف قابل توجه از تعهدات تهران ذیل توافق هسته ای 2015 است!

وی همچنین گفته بود که مقامات این اتحادیه در بروکسل تا زمان ارائه اطلاعات دقیق از سوی مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در اواخر روز دوشنبه صبر نموده و سپس در خصوص اقدام لازم تصمیم گیری خواهند کرد.

گفتنی است که دوشنبه هفته جاری علی ربیعی سخنگوی دولت ایران بیان کرد که مجتمع غنی سازی شهید علیمحمدی (فردو) فرآیند فراوری اورانیوم با غنای 20 درصد را شروع نموده است.

گفتنی است که اخیراً مجلس شورای اسلامی در چارچوب گام های کاهش تعهدات هسته ای و نامه رئیس جمهور ایران به کشورهای اروپایی، در پاسخ به فرایند اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و همراهی کشورهای اروپایی با آن، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را به تصویب نهایی رساند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1205

به "تروییکای اروپایی طرفِ برجام خواهان توقف غنی سازی 20 درصدی شدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تروییکای اروپایی طرفِ برجام خواهان توقف غنی سازی 20 درصدی شدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید