تازیانه کرونا بر پیکر خراسان جنوبی ، مسافرانی که ویروس سوغات می آورند

به گزارش مجله بابلسر، فرایند شیوع کرونا در خراسان جنوبی باعث نگرانی شهفرایندان شده و خواستار پذیرش نشدن مسافر و اعمال محدودیت های سختگیرانه تر هستند.

تازیانه کرونا بر پیکر خراسان جنوبی ، مسافرانی که ویروس سوغات می آورند

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، پنج ماه از ورود کرونا به کشور و خراسان جنوبی می گذرد و روز به روز بر شمار مبتلایان اضافه نموده می شود. تاخت و تاز کرونا در محافل عروسی، عزا و دورهمی ها نمودار مبتلایان به کرونا را سیری صعودی داده و جان 97 نفر را در این استان گرفته است.

بنا به گفته مسئولان به طور میانگین روزانه 17 نفر در سطح خراسان جنوبی به کرونا مبتلا می شوند و این آمارها باعث شده تا این استان هم در شرایط هشدار قرار گیرد.

گویی قربانی شدن این تعداد از هم استانی ها برای برخی از دوستان کافی نیست چراکه علی رغم هشدارها، بر روی بسیاری از مسائل بهداشتی چشم می بندند.

علی رغم شرایط هشدار در خراسان جنوبی میزان ورود تجمعی در سطح استان 252 در 100 هزار نفر است و میزان مرگ و میر از کرونا با 4.6 درصد در استان به مرز شاخص مرگ و میر کشوری رسیده است.

انجام 103 پرواز ورودی 103 پرواز خروجی در سه ماهه سال 99 نشان می دهد که مسئولان هم نسبت به خطرهای ویروس بی خیال شده و راه جلوگیری از کرونا را به استفاده از ماسک محدود کرده اند.

فراهم کردن زمینه پذیرش مسافر خود دردی بر زخم کرونا در خراسان جنوبی بوده که توجه مسئولان را می طلبد.

از ورود مسافر به خراسان جنوبی جلوگیری شود

یکی از شهفرایندان بیان نمود: مسئولان فقط مردم را به رعایت مسائل بهداشتی دعوت می کنند و خودشان برای مبارزه هیچ حرکتی نمی کنند.

حسن بخشی با بیان اینکه باید از ورود مسافر به استان جلوگیری شود، اضافه نمود: مهیا شدن بستر ورود مسافر به استان خود عاملی عظیم برای شیوع کرونا ویروس است.

وی بیان نمود: امروز در نقاط مختلف استان به ویژه بیرجند شاهد مسافرانی از شهرهای مشهد، زاهدان و تهران هستیم که در شرایط قرمز قرار دارند خود عاملی مهم برای انتقال ویروس است.

بخشی ادامه داد: با توجه به شرایط پیش روی استان انتظار می رود مسئولان محدودیت های ویژه ای لحاظ کنند تا باری دیگر شاهد کاهش فرایند مبتلایان کرونا باشیم.

ضرورت طرح فاصله گذاری اجتماعی در ورودی ها

یکی دیگر از شهفرایندان با بیان اینکه خراسان جنوبی از پذیرش مسافر معذور است، اضافه نمود: مردم هم از شرایط پیش آمده به ستوه در آمده و خواستار برخورد با مسافران غیر بومی هستند.

زهرا حسینی بیان نمود: همسایه های اطراف مهمان هایی از دیگر شهرها به ویژه مشهد دارند که این باعث جابه جایی کرونا می شود.

وی ادامه داد: همچنین در کنار سکوت مسئولان مراسم در منزل برگزار شده و خروجی آن هم به ابتلای چند مورد کرونا ختم می شود آنگاه متولیان تنها ما را به رعایت ماسک دعوت می کنند.

جابه جایی 16 هزار مسافر در سه ماه

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی بیان نمود: در سه ماهه نخست سال جاری 103 پرواز ورودی و 103 پرواز خروجی داشته ایم.

عظیم طهماسبی با بیان اینکه در این مدت هشت هزار و 44 مسافر ورودی داشته ایم، گفت: همچنین هشت هزار و 701 مسافر خروجی داشته ایم.

وی ادامه داد: جابه جایی مسافران از خطوط هوایی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

شاخص ورود تجمیعی به استان 252 در 100 هزار است

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان نمود: میزان ورود تجمعی در استان به 252 در 100 هزار نفر افزایش یافته است، اضافه نمود: میزان ورود تجمعی در سطح کشور 343 در 100 هزار است.

غلامرضا شریفی ادامه داد: میزان مرگ و میر در سطح کشور 5.4 درصد و در خراسان جنوبی به 4.6 درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی همچنان در شرایط هشدار قرار گرفته است، اظهار کرد: شهرستان های بیرجند، سربیشه، طبس فردوس، قاین و نهبندان در شرایط قرمز قرار دارند.

شهرستان سفید نداریم

شریف زاده ادامه داد: شهرستان های بشرویه، درمیان و سرایان در شرایط نارنجی و شهرستان های خوسف و زیرکوه در شرایط زرد هستند.

وی با بیان اینکه همچنان شهرستان سفید در استان نداریم، گفت: از هم استانی ها خواستاریم از رفت و آمدهای غیر ضروری به جد خودداری کرده و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند.

کنترل شرایط موجود کرونا در خراسان جنوبی نیاز دارد مردم و شهفرایندان با هم پای کار بیایند. شاید تنها رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک کافی نیست و اعمال اقدامات سخت گیرانه را می طلبد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 782

به "تازیانه کرونا بر پیکر خراسان جنوبی ، مسافرانی که ویروس سوغات می آورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازیانه کرونا بر پیکر خراسان جنوبی ، مسافرانی که ویروس سوغات می آورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید