بودجه 1400، نحوه ثبت نام جاماندگان یارانه نقدی در سال آینده، حذف یارانه 3 دهک بالای درآمدی

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران- سازمان هدفمندی یارانه ها موظف است در سال آینده امکان ثبت نام جاماندگان از یارانه نقدی را فراهم کند.

بودجه 1400، نحوه ثبت نام جاماندگان یارانه نقدی در سال آینده، حذف یارانه 3 دهک بالای درآمدی

به گزارش خبرنگاران، لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال 1400 صبح امروز توسط دولت تقدیم مجلس شد؛ دولت در این لایحه ضوابطی را برای حذف یارانه دهک های بالای درآمدی و ثبت نام جاماندگان از دریافت یارانه مشخص نموده است.

براساس تبصره 14 -وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانکهای اطلاعاتی در اختیار و بر اساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه مشخص میگردد نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران، با ارائه دلیل ومدرک به افراد، اقدام کند.

منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین نسبت به قیمت قبل از سهمیه بندی در سال 1398، مشمول عوارم و اقتصادیات بر ارزش افزوده و سهم چهارده و نیم درصد شرکت ملی نفت ایران نمیگردد.

عوارم شهرداری ها و دهیاری ها از فروش حاملهای انرژی موضوع ماده (38) قانون اقتصادیات بر ارزش افزوده و جداول پرداختیها (مصارف) این تبصره، پس از وصول، ظرف مدت یکماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز میگردد تا به شهرداریها و دهیاریها پرداخت گردد.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها مکلف است امکان ثبت نام برای افرادی که پیروز به ثبت نام برای بهره مندی از یارانه نشده اند را فراهم کند.

به سازمان هدفمندسازی یارانه ها اجازه داده می گردد درصورت عدم تحقق منابع پیش بینی شده در جدول این تبصره، معادل کسری منابع، اوراق اقتصادی اسلامی با تضمین خود منتشر نماید تا مصارف موضوع یارانه نقدی، یاری حمایت معیشتی خانوارها و برنامه کاهش فقر مطلق دچار وقفه نگردد.

منبع: تسنیم

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 992

به "بودجه 1400، نحوه ثبت نام جاماندگان یارانه نقدی در سال آینده، حذف یارانه 3 دهک بالای درآمدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه 1400، نحوه ثبت نام جاماندگان یارانه نقدی در سال آینده، حذف یارانه 3 دهک بالای درآمدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید