بدترین سقوط مالی تایلند رقم خورد، سقوط 100 درصدی توریسم خارجی

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران : تایلند با بدترین سقوط خود از بحران مالی 1998 آسیا تا کنون روبرو شد. تأثیرات منفی مالی ویروس کرونا باعث شد تا دولت تایلند پیش بینی فراوری ناخالص داخلی خود را کاهش دهد.

بدترین سقوط مالی تایلند رقم خورد، سقوط 100 درصدی توریسم خارجی

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، در سه ماهه دوم سال جاری اقتصاد تایلند با بدترین سقوط خود از بحران مالی 1998 آسیا تا کنون روبرو شد. تأثیرات منفی مالی ویروس کرونا باعث شد تا دولت تایلند پیش بینی فراوری ناخالص داخلی خود را کاهش داده و مشوق های مالی بیشتری اعلام کند.

براساس گزارش رویترز، داده های سازمان برنامه ریزی دولتی تایلند نشان داد توریسم خارجی با روبرو شده که این عظیمترین ضربه را به دومین اقتصاد عظیم منطقه جنوب شرق آسیا وارد نموده است. محدودیت های قرنطینه ای مبارزه با کرونا هم باعث شده است مصرف، سرمایه گذاری بخش خصوصی و صادرات کاهش یابند.

اقتصاد تایلند که وابستگی سنگینی به صنعت توریسم و صادرات دارد در 3 ماهه دوم 12.2 درصد نسبت به 3 ماهه دوم سال گذشته آب رفت. این در حالی اتفاق می افتد که در سه ماهه منتهی به ماه مارس هم اقتصاد تایلند با سقوطی 2 درصدی روبرو شده بود.

سقوط مالی تایلند در 3 ماهه دوم نسبت به 3 ماهه قبل 9.7 درصد شد که بالاترین نرخ سقوط 3 ماهه در تاریخ این کشور است.

این در حالی است که اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی می کردند اقتصاد 13.3 درصد نسبت به سال قبل و 11.4 درصد نسبت به 3 ماهه قبلی آب برود.

به این ترتیب انجمن ملی توسعه مالی و اجتماعی ویتنام پیش بینی خود در خصوص رشد مالی سال جاری را کاهش داد. این انجمن حالا پیش بینی می نماید که اقتصاد در سال 2020 بین 7.3 درصد تا 7.8 درصد آب خواهد رفت. این در حالی است که در پیش بینی قبلی میزان سقوط 5 تا 6 درصد تخمین زده شده بود.

بیشترین سقوط مالی تایلند قبلاً در 1998 رخ داده بود و اقتصاد این کشور 7.6 درصد آب رفته بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 714

به "بدترین سقوط مالی تایلند رقم خورد، سقوط 100 درصدی توریسم خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین سقوط مالی تایلند رقم خورد، سقوط 100 درصدی توریسم خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید