بایدن قصد تغییر برنامه خروج از افغانستان را ندارد

به گزارش مجله بابلسر، یک مقام ارشد آمریکایی روز یکشنبه مدعی شد با وجود پیشروی های گسترده گروه طالبان در افغانستان و سقوط سه منطقه مهم در این کشور تنها در یک روز، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و تیم مشاور وی قصد تغییر برنامه خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان را ندارند.

بایدن قصد تغییر برنامه خروج از افغانستان را ندارد

به گزارش ایرنا از نیویورک تایمز منابع خبری در افغانستان اعلام کردند که شهر قندوز پس از درگیری شدید امروز بدست گروه طالبان سقوط کرد و بازار این شهر در آتش جنگ سوخت.

این مقام آمریکایی که نامی از وی برده نشده است افزود: بایدن از شرایط قندوز آگاهی دارد، اما تصمیم خود را تغییر نخواهد داد.

در چند هفته گذشته نیرو های گروه طالبان به صورت گسترده به پیشروی های خود در منطقه ها مختلف افغانستان ادامه داده اند و توانسته اند پس از درگیری های شدید، چندین منطقه مهم را از کنترل نیرو های دولتی خارج نمایند.

در همین حال دولت آمریکا بار ها تاکید نموده است که نیرو های امنیتی افغان دارای تجهیزات و توانایی کافی برای مقابله با طالبان هستند. دولت آمریکا بعلاوه به مذاکره با طالبان برای صلح ادامه داده است، صلحی که هر روز کم رنگ تر می گردد.

جن پسکی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید پیش از این گفته بود: بایدن به اسم بخشی از تعهد خود در خروج از افغانستان، خود را برای تصمیمات سخت آماده نموده است.

وی افزود: رییس جمهوری آشکارا اعلام نموده است که پس از 20 سال جنگ، زمان بازگشت نیرو های آمریکایی به خانه فرا رسیده است. او بعلاوه احساس می نماید و اعلام نموده است که دولت افغانستان و نیرو های دفاعی ملی افغانستان از آموزش، تجهیزات و تعداد کافی برخوردارند و اکنون زمان آن رسیده تا رهبری افغانستان اراده خود را در برابر تجاوز و خشونت طالبان نشان دهد.

این مقام ارشد آمریکایی در این خصوص شرح داد: تا روز یکشنبه سیاست دولت آمریکا در خصوص افغانستان تغییر ننموده است. وزارت دفاع آمریکا برای تامین تجهیزات مورد نظر آماده است، اما راه چاره غالب این است که (خروج نیرو های آمریکای) بر اساس برنامه ریزی پیش برود و بازپس گیری قندوز و سایر منطقه ها بر عهده دولت و نیرو های امنیتی افغانستان باشد.

آمریکا ماه گذشته بخش مهمی از نیرو ها و سربازان خود را از پایگاه نظامی بگرام خارج کرد. اما گفته شد حدود 600 سرباز آمریکایی همچنان در افغانستان حضور دارند تا از سفارت این کشور در خاک افغانستان محفاظت نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1584

به "بایدن قصد تغییر برنامه خروج از افغانستان را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن قصد تغییر برنامه خروج از افغانستان را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید