باکو فراخواندن سفیر خود از مسکو را رد کرد

به گزارش مجله بابلسر، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، فراخواندن سفیر این کشور از روسیه را تکذیب کرد.

باکو فراخواندن سفیر خود از مسکو را رد کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه جمهور آذربایجان گزارش های رسانه ای مبنی بر فراخوانی سفیر این کشور از روسیه را رد کرد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان صبح یکشنبه طی بیانیه ای گفت: اطلاعات منتشر شده در بعضی رسانه ها در خصوص فراخوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری آذربایجان در فدراسیون روسیه واقعیت را نشان نمی دهد. ما یادآوری می کنیم که انتصاب و فراخوان نمایندگان دیپلماتیک جمهوری آذربایجان در کشور های خارجی در حوزه اختیارات رئیس جمهور واقع شده است. کلیه اطلاعات منتشر شده در این زمینه فقط باید بر اساس منابع رسمی باشد.

گزارش های رسانه ای درباره فراخوان سفیر جمهوری آذربایجان از روسیه پس از سرنگونی یک بالگرد روسی میگ-24 از سوی نیرو های باکو قوت گرفت.

پس از انتشار خبر سرنگونی یک بالگرد روسی بر فراز ارمنستان، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه ای گفت: شلیک به سمت بالگرد تهاجمی میل -24 روسیه تصادفی اجرا شده است. در این بیانیه، جمهوری آذربایجان برای پرداخت غرامت به روسیه به دلیل سرنگونی این بالگرد اعلام آمادگی نموده است. جمهوری آذربایجان همچنین از مسکو بابت این حادثه عذرخواهی نموده است.

دور جدید درگیری های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه 27 سپتامبر شروع شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک نموده و سبب شده اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می نمایند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 956

به "باکو فراخواندن سفیر خود از مسکو را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو فراخواندن سفیر خود از مسکو را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید