ایسنا: هزینه سبد معیشت کارگران ازسوی کمیته مزد اعلام شد

به گزارش مجله بابلسر، رقم کمیته دستمزد با رقم پیشنهادی گروه کارگری فاصله بسیار دارد و نسبت به گزارش دوماه قبل وزارت کار درباره خط فقر 14 میلیون تومانی هم کمتر است.

ایسنا: هزینه سبد معیشت کارگران ازسوی کمیته مزد اعلام شد

نشست شورای عالی کار در حالی ادامه دارد که کمیته دستمزد گزارش رقم هزینه سبد معیشت کارگران را ارائه نموده است.

به گزارش ایسنا، نشست شورای عالی کار که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی و دعوت وزرای اقتصاد و صمت هم اکنون در حال برگزاری است، در شرایطی پیش می رود که کمیته دستمزد شورای عالی کار گزارش خود درباره هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری را ارائه نموده است.

اعضای کمیته دستمزد رقم هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران را 12 میلیون و 479 هزار و 500 تومان اعلام نموده اند.

طبق آخرین اخبار، نمایندگان گروه کارگری هم در این جلسه از سبد معیشت کارگران بر اساس محاسبات و جمع بندی گزارش های نهایی خود رونمایی نموده و به رقم 17 میلیون و 447 هزار و 160 تومان رسیده و آن را پیشنهاد نموده اند.

رقم کمیته دستمزد با رقم پیشنهادی گروه کارگری فاصله بسیار دارد و نسبت به گزارش دوماه قبل وزارت کار درباره خط فقر 14 میلیون تومانی هم کمتر است.

پیشتر کارشناسان و فعالان حوزه کار تصمیم گیری درباره رقم دستمزد 1402 را به جهت برآوردهای متعدد از هزینه سبد معیشت و اعلام ارقام متفاوت از 15 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان سخت و پیچیده عنوان نموده بودند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 اسفند 1401 بروزرسانی: 23 اسفند 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2039

به "ایسنا: هزینه سبد معیشت کارگران ازسوی کمیته مزد اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایسنا: هزینه سبد معیشت کارگران ازسوی کمیته مزد اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید