تور قطر ارزان: انگلیس در پی یک قرارداد بلندمدت گازی با قطر

به گزارش مجله بابلسر، دولت انگلیس در پی انعقاد یک قرارداد بلندمدت گازی با قطر است، زیرا کمبود گاز طبیعی در اروپا سبب افزایش قیمت عمده فروشی در این قاره شده است.

تور قطر ارزان: انگلیس در پی یک قرارداد بلندمدت گازی با قطر

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرنگاران به نقل از فایننشال تایمز، دولت انگلیس در پی انعقاد یک قرارداد بلندمدت گازی با قطر است، زیرا کمبود گاز طبیعی در اروپا سبب افزایش قیمت عمده فروشی در این قاره شده است.

به گفته منابع مطلع به مذاکرات، وزرای انگلیسی و هم پیمانانشان در قطر، بزرگ ترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع، گفتگوهایی در خصوص مقدمات یک قرارداد بلندمدت برگزار نموده اند و قر آخرین راه چاره برای تامین گاز برای انگلیس شده است.

وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی انگلیس و دولت قطر از اظهارنظر در این رابطه خودداری کردند.

به نوشته این گزارش، قطر در دو هفته گذشته، راستا 4 نفتکش بزرگ را به سمت انگلیس تغییر داده است.

کمبود جهانی عرضه گاز سبب افزایش قیمت در ماه های اخیر شده است و صنایع انرژی بر و عرضه کننده را در انگلیس با چالش روبرو نموده و بسیاری از مشتریان با یک افزایش شدید در صورت حساب های خانگی روبرو شده اند.

به گفته یک منبع مطلع به گفتگوها، این محموله ها پس از اینکه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از شیخ تمیم بن حمد الثانی، امیر قطر درخواست یاری کرد، راهی این کشور شد.

قیمت گاز طبیعی در امسال با بازگشایی اقتصادها پس از قرنطینه ناشی از همه گیری کووید 19 و تقاضای بالای ال ان جی در آسیا که عرضه به اروپا را کم کرد و موجی از شوک را به صنایع وابسته به برق وارد کرد، به شدت افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، با توجه به نگرانی ها در خصوص افزایش رقابت اروپا و آسیا در دریافت ال ان جی، انگلیس در پی یک توافق بلند مدت گازی است.

انتهای پیغام/ب

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1693

به "تور قطر ارزان: انگلیس در پی یک قرارداد بلندمدت گازی با قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر ارزان: انگلیس در پی یک قرارداد بلندمدت گازی با قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید