انتقاد عضو کمیسیون بهداشت مجلس از تعدیل پرستاران

به گزارش مجله بابلسر، خالقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از تعدیل نیرو های پرستاری توسط بیمارستان های خصوصی از مسئولان مربوطه خواست جهت ممانعت از تداوم این معضل تدبیری بیندیشند.

انتقاد عضو کمیسیون بهداشت مجلس از تعدیل پرستاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، بشیر خالقی در مورد انتشار خبری مبنی بر تعدیل پرستاران بیمارستان های خصوصی که باعث از دست دادن شغل تعدادی از آن ها شده و یا برخی پرستاران را در آستانه بیکار شدن قرار داده است، گفت: اغلب بیمارستان های خصوصی به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش تعداد جراحی های الکتیو و خالی ماندن تخت های بیمارستانی با مسائل اقتصادی روبرو شده و قادر به پرداخت هزینه های خود نیستند.

مسائل اقتصادی بیمارستان های خصوصی دلیل موجهی برای اخراج نیرو های پرستار نیست

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در انتقاد به تعدیل نیرو های پرستار توسط بیمارستان های خصوصی به بهانه مسائل اقتصادی، ادامه داد: البته مسائل اقتصادی بیمارستان های خصوصی نمی تواند دلیل موجهی برای اخراج نیرو های پرستار باشد، آن هم در شرایطی که پرستاران در زمان بحران شیوع بیماری کرونا قهرمانانه به ارائه خدمات به بیماران پرداختند و در بین عموم از احترام ویژه ای برخوردار هستند.

وی شرح داد: اخراج پرستاران بیمارستان های خصوصی در زمانی که این قشر به دلیل اقدامات ارزنده ای که برای نجات جان بیماران مبتلا به کرونا انجام داده اند و حتی تعدادی از آن ها در این راه جان خود را هم از دست دادند، اقدامی غیرانسانی است.

مسئولان حوزه سلامت جهت ممانعت از اخراج پرستاران تدبیری بیندیشند

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: ما در نشستی که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور مسئولان حوزه سلامت داشتیم به ضرورت جذب پرستاران و توجه به حقوقشان تاکید کردیم و رئیس این کمیسیون هم در این زمینه تذکر های لازم را داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت حمایت مسئولان حوزه سلامت از پرستاران کشور، اظهار کرد: هم اکنون مسئولان مربوطه باید جهت ممانعت از اخراج پرستاران فعال در بیمارستان های خصوصی تدبیری بیندیشند، از سوی دیگر این موضوع باید از طریق مراجع قانونی پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 631

به "انتقاد عضو کمیسیون بهداشت مجلس از تعدیل پرستاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد عضو کمیسیون بهداشت مجلس از تعدیل پرستاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید