اعلام آمادگی پالایشگاه های هند برای خرید نفت خام ایران

به گزارش مجله بابلسر، رئیس شرکت نفت هند اظهار داشت در صورت سبک شدن تحریم های آمریکا، پالایشگاه های هند آماده خرید نفت خام ایران خواهند بود.

اعلام آمادگی پالایشگاه های هند برای خرید نفت خام ایران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه از دهلی نو گزارش داد که ام. کی. سورانا، رئیس شرکت نفت دولتی هندوستان امروز در یک کنفرانس خبری در دهلی نو گفته است: اگر تحریم های آمریکا سبک شود، پالایشگاه های نفتی هند واردات نفت از ایران را از سر خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه پالایشگاه های هند مشغول ارزیابی بازار هستند تا ارزش تولیدات خود را از حیث حداکثر توان درآمدزایی بسنجند، افزوده است: از آنجایی که نفت خام ایران در سبد (واردات) پالایشگاه های هند قرار داشت، هرگاه شرایط تحریمی به حال عادی باز شود و نفت خام در بازار فراهم باشد، ما خشنود خواهیم شد و ترجیح ما همچنان این است تا احتیاج نفتی خود را بار دیگر از ایران تامین کنیم.

بر اساس این گزارش، دارمندرا پرادام، ویر نفت هند سال گذشته در صحبت هایی گفته بود: هند سومین واردکننده و مصرف کننده عظیم نفت در دنیا است و می خواهد وارداتش را تنوع بخشد و در دولت بایدن کار واردات نفت از ایران و ونزوئلا را از سر بگیرد.

رویترز در ادامه گزارش خود اشاره می نماید به اینکه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز دوشنبه برای اولین بار خاطرنشان کرد که واشنگتن و تهران باید قدم هایی را هماهنگ با هم برای بازگشت به برجام بردارند. بایدن نیز به دنبال یافتن یک راهکار دیپلماتیک برای زنده کردن توافق هسته ای ایران (برجام) است و بر همین اساس احتمال سبک شدن تحریم های ایران وجود دارد.

این خبرگزاری خاطرنشان نموده است تا نیمه سال 2019 که ترامپ تحریم های نفتی ایران را بازگرداند، هند بعد از چین، دومین خریدار نفت ایران بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1089

به "اعلام آمادگی پالایشگاه های هند برای خرید نفت خام ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی پالایشگاه های هند برای خرید نفت خام ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید