اعتراضات گسترده در فرانسه علیه قانون جنجالی و محدودیت های کرونایی

به گزارش مجله بابلسر، بسیاری از شهروندان فرانسوی روز گذشته در شهرهای مختلف علیه قانون جامع امنیتی و محدودیت های کرونایی اعمال شده از طرف دولت اعتراض کردند.

اعتراضات گسترده در فرانسه علیه قانون جنجالی و محدودیت های کرونایی

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، مجددا در فرانسه بسیاری از شهروندان روز گذشته علیه خشونت پلیس و آزادی رسانه به خیابان ها آمدند و اعتراض کردند.

اعتراضات روز شنبه در پاریس و بسیاری شهرهای دیگر همچنین علیه قانون جامع امنیت بود که دولت فرانسه برنامه ریزی نموده و بر اساس آن از این قرار است عکسبرداری و فیلمبرداری های معین از پلیس ممنوع و تحت مجازات قرار گیرد.

دولت سعی دارد در چارچوب حمایت از پلیس، قانون امنیت جامع را تصویب کند که هرگونه فیلم برداری از خشونت پلیس را جرم تلقی می نماید.

تظاهرکنندگان نگران محدود شدن آزادی های مطبوعاتی به واسطه این قانون هستند.

در بین معترضان روز گذشته در پاریس همچنین هواداران جنبش معروف موسوم به جلیقه زردها و افراد مخالف اقدامات و محدودیت های کرونایی برنامه ریزی شده از طرف دولت هم حضور داشتند.

یکی از معترضان خاطرنشان کرد که من امروز به دو دلیل به خیابان آمده ام برای اعتراض به قانون امنیتی جامع و برای حمایت از فرهنگ.

وی خاطرنشان کرد که بسیاری از مغازه ها باز شده اند، قطارها پر ازدحام است اما اماکن فرهنگی همچنان بسته است. در بین معترضان بعضی جوانان هم بودند که خواهان آزادی برگزاری مهمانی ها بودند.

موسسات فرهنگی نظیر خانه های سینما، سالن های تئاتر و موزه ها از ماه ها پیش به دلیل کرونا بسته هستند.

فرانسه از زمان آغاز بحران کرونا بیش از 75 هزار مرگ کرونایی را ثبت نموده و این کشور با توجه به گسترش ویروس های جهش یافته کرونا خود را برای اعمال محدودیت های بیشتر آماده می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

فرانسه هم در مبارزه با آمار بالای مبتلایان مرزهای خود را روی کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می بندد.

جان کاستکس نخست وزیر فرانسه اعلام نموده که از روز یکشنبه ورود همه مسافران خارج از اتحادیه اروپا به فرانسه ممنوع خواهد بود مگر اینکه دلایلی قانع کننده وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: از اول فوریه (روز دوشنبه) همچنین مسافرت از فرانسه به خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز در موارد موجه و قابل قبول، ممنوع است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

همزمان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ضمن مخالفت با قرنطینه سراسری در کشور در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بر ضرورت تشدید منع تردد و بسته شدن مرزها به روی کشورهای غیر از اتحادیه اروپا تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1136

به "اعتراضات گسترده در فرانسه علیه قانون جنجالی و محدودیت های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات گسترده در فرانسه علیه قانون جنجالی و محدودیت های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید