از تیزینگ تا اوپنینگ کمپین خبرنگاران

به گزارش مجله بابلسر، اوایل بهمن ماه بود که بیلبوردهایی با محتواهای متفاوت در سطح تهران و سایر شهرهای ایران به نمایش درآمدند. عبارات روی این بیلبوردها، کنجکاوی بسیاری از مردم و به ویژه فعالان صنعت تبلیغات و بازاریابی را برانگیخت و واکنش های زیادی را در پی داشت.

از تیزینگ تا اوپنینگ کمپین خبرنگاران

این عبارات مربوط به کمپین تیزینگ - اوپنینگ خبرنگاران بودند و بر حال خوب سفر تمرکز داشتند. برای آنکه بیشتر با این نوع تبلیغات آشنا شوید، باید شرح دهیم تیزینگ نوعی تبلیغ مبهم است که فکر مخاطب را درگیر و کنجکاوی او را تحریک می نماید و در فاز اوپنینگ، تکمیل و ابهام زدایی می گردد.

حالا فاز تیزینگ کمپین محیطی خبرنگاران به سرانجام رسیده و وارد فاز اوپنینگ شده ایم. بنابراین وقت آن است که نگاهی ریزبینانه تر به پیغام های این کمپین محیطی داشته باشیم. اگر شما هم می خواهید بدانید در کمپین محیطی خبرنگاران چه گذشت و چه فلسفه ای پشت پیغام های آن وجود دارد، تا سرانجام این مطلب همراه ما باشید.

بعد از دو سال، دل همه برای سفر تنگ شده است

هیچ جنبه ای از زندگی نمانده که کرونا آن را تحت تاثیر قرار نداده باشد. همه ما در دو سال گذشته، دور بسیاری از برنامه ها و تفریحاتمان را خط کشیده ایم و سفر یکی از همین موارد بوده است. بنابراین منتظریم تا در اولین فرصت از خانه دور شویم و تجربه های تازه ای از شهرها و کشورهای دیگر به دست آوریم.

انتظار برای سفر حسی مشترک و آشنا بین بیشتر مردم و به ویژه علاقه مندان به سفر است. حالا که می دانیم این پاندمی تا حدی کنترل شده و کم کم می توانیم خودمان را برای سفر آماده کنیم، این انتظار شیرین می گردد. اگر قرار باشد سفرمان را به کمترین هزینه ممکن انجام دهیم، این انتظار، شیرینی بیشتری هم خواهد داشت.

حس شیرین انتظار برای شروع یک سفر مالی باعث شد تا این عبارات پس از بحث و گفتگو بسیار، شکل بگیرند:

این عبارات به خوبی شوق افراد به سفر و تمایل آنها به مدیریت هزینه های سفر را نشان می دادند و به عنوان یکی از محتواهای نهایی بیلبوردها انتخاب شدند.

همه حواستان به خوشگذرانی در سفر باشد

کرونا به ما ثابت کرد هیچ چیز همواره ماندگار نیست و ممکن است در هر لحظه، یک اتفاق، مانع از رسیدن ما به خواسته هایمان گردد؛ پس باید از لحظه لحظه زندگی استفاده کنیم و از آن نهایت لذت را ببریم. بنابراین وقتی انتظار به سرانجام رسید و سفرتان شروع شد، باید از تک تک لحظه ها استفاده کنید و خاطره هایی به یادماندنی را رقم بزنید.

تصورش را بکنید که از تماشای دریا در ساحلی زیبا لذت می برید یا مشغول بازدید از یک بنای تاریخی ارزشمند شده اید یا در جمع دوستان یا خانواده در حال گرفتن عکس یادگاری سفر هستید که یکباره صدای زنگ موبایلتان به گوش می رسد! همه حواستان پرت می گردد و جالب آنکه در همان لحظه از بسیاری از وقایع در سفر جا می مانید. حالا فکر کنید بعد از آنکه صحبتتان تمام شد، گوشی دیگری زنگ بزند و به همین ترتیب همسفرانتان مشغول صحبت شوند!

تا به حال نشده که دلتان بخواهد به جایی بروید که در دسترس نباشید و کسی نتواند خلوتتان را به هم بزند یا مزاحم خوشگذرانیتان گردد؟ دوست نداشتید در زمانی که از یک سفر نهایت لذت را می برید کسی نتواند با شما ارتباط برقرار کند؟

احتمالا بیشتر مردم این حس را برای یک بار هم که شده، تجربه نموده اند؛ بنابراین می توانیم آن را حسی مشترک بدانیم. همین حس مشترک بهانه ای شد تا به مفهوم در دسترس نبودن برسیم و لذت آن را تصور کنیم. در نهایت فهمیدیم در دسترس نبودن همواره هم بد نیست و شاید در یک سفر همه چیز تمام، لذت بخش هم باشد!

برای محتوای بعدی بیلبوردها از همین حس الهام گرفتیم و آن را این گونه نوشتیم:

کاش همواره در سفر بودیم!

همواره در سفر بودن، آرزویی است که این روزها افراد زیادی در کوشش برای رسیدن به آن هستند. سفر، ما را از دغدغه ها، روزمرگی ها، کار و بسیاری مسائل دیگر دور می نماید. در سفر به همان کسی تبدیل می شویم که دوست داریم باشیم و فارغ از چهارچوب های محیط کار و حتی خانه رفتار می کنیم.

تا به حال در راه برگشت از سفر، حس ناخوشایند تمام شدن رهایی ها به سراغتان آمده است؟ وقتی بعد از یک سفر مجذوب کننده و شیرین چمدان تان را در فرودگاه به قسمت بار می سپردید چه حسی داشتید؟ زمانی که پله های هواپیما را بالا می رفتید تا سوار پرواز برگشت شوید، دلتنگ لحظه های خوش سفر نبودید؟ اگر قدرتش را داشتید، همان جا سفرتان را تمدید نمی کردید؟

خانه، حریم امن همه ماست اما وقتی می خواهیم از سفری خوش به خانه برگردیم، دلگیری اولین حسی است که به سراغمان می آید. این حس، جرقه ای در فکر ما شد و عبارت نهایی که قرار بود روی بیلبورد به نمایش درآید، به این صورت شکل گرفت:

با این عبارت به سرانجام جهت سفر در کمپین خبرنگاران رسیدیم و محتواهایی را خلق کردیم که سفر را به برترین شکل وصف می کردند.

حس شما نسبت به این کمپین چیست؟

در فاز تیزینگ، واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی دیدیم که بعضی مثبت و بعضی دیگر منفی بودند. حالا که کمپین محیطی خبرنگاران به فاز اوپنینگ رسیده و پیغام های کمپین به صورت کامل به نمایش درآمده اند، نظر شما درباره آن چیست؟ چه حسی را از بیلبوردها دریافت کردید؟ آیا پیغام های کمپین خبرنگاران را دوست داشتید؟

منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم…

بهاره فلاح

منبع: فلای تودی
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1856

به "از تیزینگ تا اوپنینگ کمپین خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تیزینگ تا اوپنینگ کمپین خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید