اجماع کشورهای منطقه شرط موفقیت فرایند صلح افغانستان

به گزارش مجله بابلسر، عضو تیم مذاکره دولت افغانستان با اشاره به مذاکرات بین الافغانی در قطر تاکید نمود که اگر کشورهای منطقه در فرایند صلح حضور نیابند در نهایت به جایی نخواهیم رسید.

اجماع کشورهای منطقه شرط موفقیت فرایند صلح افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، فوزیه کوفی نماینده مجلس افغانستان با تاکید بر همکاری کشورهای منطقه در فرایند صلح این کشور اظهارداشت که اگر کشورهای منطقه در فرایند صلح حضور نیابند در نهایت این فرایند به جایی نخواهد رسید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این عضو تیم مذاکره دولت افغانستان با طالبان اضافه نمود که نبود اجماع کامل منطقه ای درباره فرایند صلح افغانستان احتمالا سبب عدم موفقیت مذاکرات خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کوفی گفت که غیبت معنادار بعضی از کشورهای منطقه در فرایند صلح افغانستان نگران کننده است.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که دور دوم مذاکرات دولت افغانستان و طالبان در دوحه چهارشنبه هفته آینده از سر گرفته خواهد شد.

وی که رئیس جنبش تغییر افغانستان را نیز به عهده دارد پیش از این به رویترز گفته بود که برای برقراری صلح در این کشور هیچ گزینه ای جز گفت وگو با طالبان وجود ندارد.

فوزیه کوفی همچنین گفته بود که از زمان امضای توافقنامه قطر بین آمریکا و طالبان، این گروه با احساس پیروزی فکر می نماید در موضع قدرت قرار گرفته است که کاملاً اشتباه است.

عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان اظهارداشت که حتی اگر در بعضی مناطق به وسیله نظامی و خشونت پیروز شوند این شرایط پایدار نخواهد ماند، اکنون که این فرصت را داریم و کشورهای منطقه و همه هوادار صلح هستند باید بر این تمرکز کنیم که چگونه می توانیم صلح پایدار را برقرار کنیم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1127

به "اجماع کشورهای منطقه شرط موفقیت فرایند صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجماع کشورهای منطقه شرط موفقیت فرایند صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید