اتهام جاسوسی شبکه سعودی به نماینده مسلمان کنگره آمریکا

به گزارش مجله بابلسر، شبکه سعودی العربیه مدعی است به اسنادی دست یافته که نشان می دهد ایلهان عمر نماینده مسلمان کنگره آمریکا با قطر در ارتباط بوده و از این کشور پول دریافت کرده است.

اتهام جاسوسی شبکه سعودی به نماینده مسلمان کنگره آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه سعودی العربیه روز دوشنبه مدعی شد به اسنادی دست پیدا کرده که نشان می دهد ایلهان عمر عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا از حکومت قطر پول دریافت کرده است.

به ادعای این شبکه، اتهام دریافت پول از قطر در جریان یک دادگاه، علیه عمر مطرح شده است. بر اساس این گزارش، الان بندر سرمایه دار کویتی-کانادایی در دادگاهی که برای محاکمه برادر امیر قطر برگزار شده، شهادت داده است که عمر عامل قطر است و تحت حمایت مالی این کشور واقع شده است.

شیح خالد بن حمد آل ثانی برادر امیر قطر در آمریکا متهم شده است که به محافظینش دستور قتل دو نفر را داده و یک تبعه آمریکا را هم گروگان گرفته است. الان بندر، یکی از شاهدان این پرونده است.

به ادعای العربیه، بندر در یک تماس ویدئویی از تورنتو با دادگاه منطقه ای فلوریدا، گفته است که در دیداری که با سه مقام ارشد قطری داشته، آن ها به او گفته اند: اگر به خاطر پول ما نبود، ایلهان عمر هم اکنون مثل بقیه پناهجویان سیاهپوست سومالیایی بود و مجبور بود آخر هفته ها در رستوان ها میز پاک کند.

بندر مدعی شده است که قطر عمر را زمانی که هنوز فردی عادی بوده جذب کرده و به مرور شرایط را برای ظهور وی در عرصه سیاسی آمریکا فراهم کرده است.

به ادعای بندر، این مقام ها گفته اند: بهترین چیزی که با پول می شود خرید، مقام های آمریکایی هستند. چون آن ها ارزان ترین مقام ها در جهان هستند.

این فرد حتی ادعا کرده است که عمر اطلاعات مهمی را به قطر منتقل کرده و این اطلاعات نهایتا به دست ایران رسیده است.

رسانه های سعودی پیش از این هم عمر را به ارتباط با قطر متهم کرده بودند. بسیاری از حامیان حزب جمهوری خواه و هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم اتهامات مشابهی را علیه این نماینده دموکرات کنگره مطرح کرده اند.

یک سخنگوی عمر در واکنش به این گزارش، به روزنامه جروزالم پست گفته است آدم ها و حساب های کاربری وابسته به عربستان سعودی، از روز نخست انتخاب عمر او را با اطلاعات غلط و نظریه های توطئه، هدف قرار داده اند.

این سخنگو ادعا های مطرح شده را به شدت رد و تأکید کرده است که عمر تنها منافع حوزه انتخابیه اش و مردم آمریکا را نمایندگی می کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 183

به "اتهام جاسوسی شبکه سعودی به نماینده مسلمان کنگره آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام جاسوسی شبکه سعودی به نماینده مسلمان کنگره آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید