آمار جان باختگان کرونا در بوشهر به 100 نزدیک شد

به گزارش مجله بابلسر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به ثبت چهار مورد فوتی جدید گفت: تعداد قربانیان کرونا در این استان به 99 نفر رسیده است.

آمار جان باختگان کرونا در بوشهر به 100 نزدیک شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از خبرنگاران، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان نمود: در 24 ساعت گذشته 57 بیمار در بخش های کرونایی بیمارستان های استان بستری شده اند و به این ترتیب تعداد بیماران بستری در این بخش ها به 285 نفر رسیده است.

او بیان نمود: اکنون 118 مورد مثبت قطعی در بیمارستان های استان بستری هستند، در 24 ساعت گذشته 49 مورد از بستری های بخش های کرونایی در استان با حال خوب از بیمارستان مرخص شده اند که از این تعداد 20 مورد مثبت قطعی بوده اند.

جان باختن چهار بیمار کرونایی دیگر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت چهار مورد دیگر در 24 ساعت گذشته اطلاع داد و گفت: آمار موارد فوت شده براثر کرونا در استان بوشهر به عدد 99 رسید.

کشمیری اضافه نمود: هم اکنون 40 مورد در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند، بیش از نیمی از این تعداد یعنی 21 مورد با یاری دستگاه نفس می کشند.

ماسک را درست بهره ببرید

او بر توجه به نحوه صحیح استفاده از ماسک تأکید کرد و گفت: قبل و بعد از پوشیدن ماسک باید دست ها به دقت شسته یا ضدعفونی شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه نمود: یکی از عظیم ترین اشتباهات در صورت احساس ناراحتی هنگام استفاده از ماسک این است که بعضی آن را زیر بینی قرار می دهند یا به طور کامل از صورت پایین می آورند و زیر چانه قرار می دهند تاکمی راحت نفس بکشند بنابراین خواهش داریم این اشتباه را انجام ندهید.

با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از شیوع کرونا جلوگیری کنیم

کشمیری مهم ترین راه های شناخته شده انتقال ویروس کرونا را قطرات تنفسی و تماس بیان کرد و گفت: برای پیشگیری از شیوع این ویروس موقع سرفه و عطسه یا تماس با افراد بهترین یا در دست رس ترین روش، استفاده از ماسک است و البته سایر نکات بهداشتی هم باید رعایت گردد.

او اضافه نمود: یافته های جدید نشان می دهد اهمیت استفاده از ماسک بیشتر ازآنچه است که پیش ازاین تصور می شد به خصوص اینکه تعیین شده افراد مبتلا به کرونا ممکن است تا روزها باوجود نداشتن علائم، ناقل بیماری باشند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: با توجه به اوج گیری دوباره بیماری کووید 19 احتیاج است همه ما به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنیم و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از وسایل حفاظت فردی نقش خود را در جلوگیری از انتشار این بیماری ایفا کنیم.

کشمیری بیان نمود: رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی همچنان مورد تأکید است، حضور در اجتماعات، مراسم عروسی و ختم و همچنین مکان های پرازدحام می تواند خطر شیوع این بیماری را افزایش دهد.

او گفت: میزان ابتلا به کرونا ویروس با استفاده از ماسک حدود 90 درصد کاهش پیدا می نماید، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تا حد زیادی باعث پیشگیری از ابتلا به کرونا از راه قطرات تنفسی می گردد.

بوشهر همچنان در شرایط قرمز

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز گفت: استان های بوشهر، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، خراسان رضوی و ایلام در شرایط قرمز کرونا هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 737

به "آمار جان باختگان کرونا در بوشهر به 100 نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار جان باختگان کرونا در بوشهر به 100 نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید