آقای روحانی فوتبال را تعطیل کنید، اساسنامه سراپا ایراد است

به گزارش مجله بابلسر، سعید آذری در مصاحبه با خبرنگاران، درباره درخواست بسیاری از اهالی فوتبال برای تعطیلی مسابقات لیگ برتر به خاطر شیوع ویروس کرونا و مقاومت هایی که به خاطر منافع تیم ملی صورت می گیرد، گفت: باید به هرکسی که می گوید به خاطر منافع ملی لیگ فوتبال برگزار گردد حتی بدون تماشاگر، شک کرد. منافع ملی در فوتبال مهمتر است یا جان آدم ها؟ می خواهیم صد سال فوتبال نباشد! منافع ملی در فوتبال وقتی معنا پیدا می نماید مردم سلامت باشند. سلامت یک ملت به خاطر این ویروس به خطر بیافتد که منافع فوتبال تأمین گردد؟

آقای روحانی فوتبال را تعطیل کنید، اساسنامه سراپا ایراد است

آقای روحانی! فوتبال را تعطیل کنید

وی ادامه داد: اگر بازی پرسپولیس و سپاهان برگزار نمی شد، جهان به آخر می رسید و آیا این همه حاشیه شکل می گرفت؟ از آقای روحانی رئیس جمهور ایران و وزیر ورزش و جوانان خواهش می کنم این فوتبال را تعطیل نمایند. از هرکسی که در فدراسیون قبولش دارند خواهش می کنم لیگ تعطیل گردد. مردم گناه دارند. مگر فوتبال برای مردم نیست؟ تعطیلی لیگ خواست مردم است.

اساسنامه فدراسیون فوتبال سراپا ایراد است

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان که یکی از منتقدان اساسنامه فدراسیون فوتبال است، درباره جمع کردن 10 امضا و ارائه درخواست برای اصلاح اساسنامه، تاکید نمود: اساسنامه فدراسیون سراپا ایراد است. با امضای 10 عضو مجمع که آن را گرفته ایم، مجمع موظف است در اولین جلسه خود اصلاح اساسنامه را در دستور کار بگذارد. همین اساسنامه نیم بند فعلی می گوید با امضای 10 عضو، مجمع موظف است رسیدگی کند.

وزارت ورزش اظهار داشت انتخابات با اساسنامه جدید برگزار نگردد

آذری اضافه کرد: یکسری حقایق در فوتبال ما پنهان می ماند. حدود دو ماه پیش فدراسیون فوتبال نامه ای به وزارت ورزش می زند و سوال می نماید که انتخابات با اساسنامه فعلی برگزار گردد یا اساسنامه ای که با حضور نمایندگان فیفا تدوین شده است. آقایان در وزارتخانه هم گفتند انتخابات طبق اساسنامه قبلی برگزار گردد یعنی همان که در سال 1386 تدوین شد. الان هم با درخواست 10 عضو در مجمع پیش رو، باید اصلاح اساسنامه در دستور کار باشد نه برگزاری انتخابات.

انتخابات آئین نامه اجرایی ندارد

عضو مجمع فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا این درخواست قطعاً در مجمع 25 اسفند عملی می گردد؟ گفت: حق ندارند چیزی جز این را انجام بدهند. اعضای فعلی فدراسیون حق ندارند خارج از مفاد اساسنامه عمل نمایند. یکی از چالشی ترین مسائل اساسنامه این است که برای انتخابات، آئین نامه اجرایی ندارد.

اساسنامه، موجود ناقص الخلقه است

آذری اعلام نمود: اساسنامه فعلی فدراسیون مثل یک موجود ناقص الخلقه است. این اساسنامه بیشتر شبیه به ماجرای فیل و تاریکی در مثنوی مولوی است که هرکسی بخشی از فیل را لمس می کرد. درباره اساسنامه هم هرکسی برداشت خودش را دارد و به کل موضوع اشراف ندارد. این جای تعجب دارد. به نظرم در این انتخابات هرکسی به فکر این است که از این نمد کلاهی برای خودش بدوزد.

اساسنامه 30 ایراد دارد

وی در پاسخ به این سوال که اساسنامه فعلی چند ایراد دارد؟ توضیح داد: به نظرم اساسنامه فعلی 30 ایراد دارد. البته بنده در حال مطالعه اساسنامه فدراسیون استرالیا هم هستم تا تفاوت هایش را در بیاورم.

نمی توانستم در این فضا کار کنم

عضو مجمع فدراسیون فوتبال که از حضور در انتخابات این فدراسیون در بخش هیأت رئیسه انصراف داده است، درباره این اقدامش هم گفت: فضای فعلی فضایی نیست که من و امثال من بتوانند تأثیرگذار باشند. برای همین انصرافم را از شرکت در انتخابات در بخش هیأت رئیسه اظهار داشتم. در حال حاضر تمام هدفم تمرکز روی آینده ای است که برای باشگاه فولاد ترسیم نموده ام.

التماس می کردند نامشان را بنویسیم ولی الان جواب تلفن نمی دهند

آذری اضافه کرد: با احترام به اعضای مجمع باید بگویم احتیاج است که نگرش برخی از اعضا نسبت به ماهیت فوتبال و عنصر معین نماینده آن در جامعه باید تغییر کند. تا مدتی پیش یک رئیس هیأت استانی التماس می کرد که نامش را در فرم انتخابات قرار بدهیم ولی الان دیگر جواب ما را نمی دهد. حالا تصور کنید این فرد قرار است نماینده جامعه ای باشد که باید به آنها جوابگو هم باشد. این افراد ماهیت خودشان را یک هفته ای ثابت و فکر کردند با امضای ما همه چیز تمام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 445

به "آقای روحانی فوتبال را تعطیل کنید، اساسنامه سراپا ایراد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقای روحانی فوتبال را تعطیل کنید، اساسنامه سراپا ایراد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید