شروع پروژه مرکز تاب آوری در دانشگاه صنعتی شریف، تاب آوری سیستم سلامت کشور سنجیده می گردد

به گزارش مجله بابلسر، رئیس دانشگاه صنعتی شریف از شروع پروژه مرکز تاب آوری در این دانشگاه اطلاع داد و گفت: پروژه مرکز تاب آوری به طور کل تاب آوری سیستم سلامت را آنالیز می نماید.

شروع پروژه مرکز تاب آوری در دانشگاه صنعتی شریف، تاب آوری سیستم سلامت کشور سنجیده می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف در جلسه آنالیز سامانه ماسک، در خصوص تقسیم بندی مناطق براساس رشد کرونا با استفاده از این نرم افزار، برطرف احتیاج افرادی که در مخاطره هستند و چشم انداز نهایی این نرم افزار شرح داد و اضافه کرد: نرم افزار ماسک وظیفه اطلاع رسانی و آمار شیوع کرونا در مناطق مختلف را بر عهده خواهد داشت. بدین ترتیب یک نقشه از موارد و مناطق آلوده از محل زندگی کاربر در اختیار وی قرار می گیرد. در زمان شیوع یک ویروس و ایجاد حالت اپیدمی آگاهی در خصوص اینکه چه کسانی با افراد آلوده در ارتباط بوده اند از اهمیت بالایی برخوردار است. افراد دیگر نیز باید آگاهی های لازم را دریافت نموده و این جز با وجود یک اپلیکیشن و ابزارهای مرتبط با آن امکانپذیر نخواهد شد. در طراحی این اپلیکیشن از روش ها و متدهای امتحان شده در کشورهایی نظیر چین و کره جنوبی استفاده شده است.

فتوحی گفت: پس از اینکه مسئله کرونا در کشور اعلام شد دانشگاه صنعتی شریف علاوه بر اینکه کوشش کرد برنامه های خود را پیش ببرد ضمن آن در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود در کنار کادر درمانی که بحق با از خود گذشتگی خود بیشترین زحمات را متحمل می شوند دانشگاه صنعتی شریف بعنوان یک دانشگاه صنعتی و پیشرو در کشور سعی کرد تا بتواند در حد پتانسیل و با استفاده از ظرفیت های خود در این جهت مثمرثمر واقع گردد. اگر چه دانشگاه صنعتی شریف، غالباً ارتباط بسیار خوب و تنگاتنگی با دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارد، در حال حاضر نیز درحجم قراردادهایی که در حوزه ارتباط با صنعت دارد این دانشگاه بیشترین میزان قراردادها را در حوزه سلامت منعقد نموده است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه صنعتی شریف در حوزه پیشگیری از شیوع کرونا گفت: دانشگاه صنعتی شریف اقداماتی را بعد از شروع این مسئله شروع نموده از قبیل؛ پروژه تحویل داده و مدلسازی شیوع کوید 19 ، توسعه سامانه هوشمند تشخیص کوید 19 با استفاده از تصویربرداری قفسه سینه، مدیریت سیستم آموزش برخط برای آموزش و پرورش و پروژه ماسک که توسط دکتر شریفی و تیم همراهشان طراحی شد.

وی اضافه کرد: این اپلیکیشن قابلیت های فراوانی دارد، مجری این طرح دانشگاه صنعتی شریف و تیم دکتر شریفی است و استفاده کننده این اپلیکیشن وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا محلی است که در حال حاضر مدیریت این مسئله و کنترل بیماری کرونا برعهده اشان است همچنین دستگاه های دیگر که می توانند با ارائه داده با حفظ محرمانگی از این طرح و اجرای آن حمایت کنند. با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در حال حاضر در کشور مسئله ساز شده بهتر است کارفرما در این خصوص که چه نوع داده هایی با چه استانداردهایی مورد احتیاج است و چه انتظاراتی از این نرم افزار داریم اظهار نظر کند.

وی با اعلام آمادگی همکاری دانشگاه شریف گفت: دانشگاه صنعتی شریف حاضر است در بحثی که در حفظ محرمانگی داده ها مطرح است موضوع تبادل داده ها را بعهده گیرد تا چالش های موجود در جهت حفظ این محرمانگی حل گردد.

فتوحی با تاکید بر کاربرپسند بودن طرح ماسک گفت: با گستره وسیعی از مردم روبرو هستیم که قرار است از این نرم افزار استفاده کنند با ایجاد این توانایی و اشتیاق در مردم می توانیم بهترین استفاده را از این طرح در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف داشته باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از شروع پروژه مرکز تاب آوری در این دانشگاه اطلاع داد و گفت: دانشگاه صنعتی شریف در حوزه های دیگر نیز فعال است و پروژه دیگری در دست اقدام است بنام مرکز تاب آوری که بطور کل تاب آوری سیستم سلامت را آنالیز می نماید.

فتوحی گفت: این اتفاقی که بطور ناگهانی در کل جهان افتاده است مانند مسابقه ای است برای نشان داده این موضوع که چقدر می توانیم این مسئله را مدیریت کنیم کمااینکه مسائل ما از مسائل کشورهای دیگر متفاوت است و این مسئله حائز اهمیت است که ما چقدر می توانیم مسئله را هندل نموده و حل نماییم بنابراین علاوه بر بحث این نرم افزار، دانشگاه صنعتی شریف اعلام آمادگی می نماید که در حد پتانسیل موجود در دانشگاه در خدمت کادر درمانی کشور خواهد بود تا بتواند بنحو موثری در حل این مسئله و مقابله با کرونا اثربخش باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 616

به "شروع پروژه مرکز تاب آوری در دانشگاه صنعتی شریف، تاب آوری سیستم سلامت کشور سنجیده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پروژه مرکز تاب آوری در دانشگاه صنعتی شریف، تاب آوری سیستم سلامت کشور سنجیده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید