آخرین تخریب و بازسازی ترکیب هیات نظارت بر انتخابات شوراها توسط مجلس

به گزارش مجله بابلسر، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به مفاد طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها، گفت ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در جریان اصلاح قانون در کمیسیون اصلاح شد.

آخرین تخریب و بازسازی ترکیب هیات نظارت بر انتخابات شوراها توسط مجلس

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش روابط عمومی مجلس، علی حدادی با اشاره به اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: بخش هایی از قانون در کمیسیون مانند ترکیب اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اصلاح شده است اما از آنجایی که طرح در صحن معین تکلیف نشده است، اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها بر مبنای روال گذشته در صحن انتخاب شدند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طبق قانون فعلی سه نفر از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و دو نفر از اعضای کمیسیون اصل نود با رأی نمایندگان در صحن انتخاب شدند. بر همین اساس در نشست روز نهم مهر صحن علنی مجلس پنج نفر از اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها برگزیده شدند.

وی یادآور شد: در جریان اصلاح قانون انتخابات شوراها ترکیب اعضای هیات مرکزی بر انتخابات را اصلاح کردیم، لذا به این ترتیب سه نفر از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و یک نفر از کمیسیون اصل نود با رأی نمایندگان در صحن انتخاب می شوند. همچنین یک نفر از قضات عالی رتبه به انتخاب رئیس قوه قضاییه برای عضویت در این هیات معرفی می گردد.

حدادی ادامه داد: پنج نفر نام برده که به عنوان اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها انتخاب شدند، دو حقوق دان شاغل در دستگاه های حاکمیتی (غیر از مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه) که واجد تجربه نظارت بر انتخابات سراسری هستند را پیشنهاد داده و با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن انتخاب می شوند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: در صورتی که قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اصلاح گردد، ترکیب اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها برای انتخابات پیش رو اصلاح می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 815

به "آخرین تخریب و بازسازی ترکیب هیات نظارت بر انتخابات شوراها توسط مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تخریب و بازسازی ترکیب هیات نظارت بر انتخابات شوراها توسط مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید