گوگل سه روز دیگر اکانت های غیرفعال را حذف می نماید

به گزارش مجله بابلسر، زومیت: طبق اعلام رسمی، گوگل در حال آماده شدن برای حذف حساب های غیرفعال جیمیل از 1 دسامبر 2023 (10 آذر) است. این اقدام حساب هایی را هدف قرار می دهد که در دو سال گذشته استفاده نشده اند. تصمیم برای حذف حساب های غیرفعال، ناشی از افزایش آسیب پذیری حساب های قدیمی تر دربرابر حملات سایبری است.

گوگل سه روز دیگر اکانت های غیرفعال را حذف می نماید

طبق داده های داخلی گوگل، حساب های غیبرطرفال در مقایسه با حساب های فعال 10 برابر کمتر محتمل است که احراز هویت دو مرحله ای را فعال نمایند. این فقدان اقدام امنیتی، حساب های قدیمی تر را بیشتر مستعد حملات سایبری می نماید.

علاوه براین، هر سرویس خارجی مرتبط با حساب جیمیل غیبرطرفال درمعرض خطر قرار گرفته است. برای برطرف این نگرانی ها و محافظت از داده های کاربران، گوگل تصمیم گرفته است تا حساب هایی را حذف کند که به مدت دو سال غیبرطرفال بوده اند.

با این حال، همه حساب های غیبرطرفال بلافاصله حذف نمی شوند. گوگل از 10 آذر حذف تدریجی حساب ها را آغاز خواهد نمود. رویکرد مرحله ای به کاربران امکان می دهد تا اگر هنوز به استفاده از حساب هایشان تمایل دارند، فرصتی برای فعال سازی مجدد حساب های خود داشته باشند.

پس از حذف یک حساب، همه داده های مرتبط ازجمله ایمیل ها، فایل های گوگل درایو، اسناد، جلسات و هر فایل دیگری برای همواره حذف خواهند شد. این فرایند برگشت ناپذیر است و کاربران نخواهند توانست اطلاعات خود را بازیابی نمایند.

برای جلوگیری از حذف اکانت، کاربران به سادگی می توانند حداقل هر دو سال یک بار وارد حساب کاربری جیمیل شوند. این فعالیت حساب را فعال نگه می دارد و از حذف آن جلوگیری می نماید.

به غیر از ورود منظم به سیستم، کاربران می توانند فعالیت های مختلفی را برای فعال نگه داشتن حساب های خود و جلوگیری از حذف انجام دهند. بعضی از این فعالیت ها عبارت اند از:

استفاده از گوگل درایو

تماشای ویدئوهای یوتیوب

دانلود برنامه گوشی از فروشگاه Google Play

انجام جست وجو در گوگل

استفاده از سرویس Sign in with Google برای برنامه ها یا خدمات متفرقه

منبع: انتخاب
انتشار: 7 آذر 1402 بروزرسانی: 7 آذر 1402 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2120

به "گوگل سه روز دیگر اکانت های غیرفعال را حذف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل سه روز دیگر اکانت های غیرفعال را حذف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید